Ha Google Ads-ed van, de úgy érzed, van valami „nem stimmel” – túl magas költségek, kevés konverzió, vagy egyszerűen nem olyan eredmény, amire számítottál –, akkor ez az audit neked való. Íme egy 12 lépéses folyamat, amit ha végigcsinálsz, sokszor drasztikus javulást hozhatsz.

Miért kell auditot csinálni?

Mert olyan, mint az autód karbantartása: ha nem nézed át rendszeresen, kopnak a fékek, szivárog valami, és mire észreveszed, nagy javítás kell. Az audit feltárja, hol szivárog a büdzsé, mi nem teljesít, és mit lehet gyorsan optimalizálni.

12 lépés, amit ajánlatos végigvenni

  1. Fiók struktúrája és hozzáférések
    Nézd meg, hogy világos-e a kampány-, kampánycsoport-, hirdetés-elnevezés. Kinek van hozzáférése? Van-e régi partner vagy email, amit már senki sem használ?
  2. Konverziókövetés validálása
    Minden, ami számít: vásárlás, űrlapkitöltés, hívás – aktív, működő események legyenek. Teszteld le, hogy valóban mér-e konverziót, amikor kell.
  3. Kampánybeállítások finomhangolása
    Földrajz, nyelv, eszköz-elérhetőség, időzítés. Például, ha csak délután aktív a célközönséged, ne fusson a hirdetés hajnalban “feleslegesen”.
  4. Kulcsszóstratégia ellenőrzése
    − Negatív kulcsszavak használata
    − Egyezés-típusok (exact, phrase, broad)
    − Keresési kifejezések átnézése, hogy ne fizess olyasmiért, ami irreleváns.
  5. Hirdetésszöveg auditálása
    Van-e erős CTA? Megfogó, konkrét szöveg? A/B tesztekben kipróbáltad-e az eltérő verziókat?
  6. Landing oldal élmény
    Mobilbarát? Betöltési idő gyors? CTA jól látható? Konzisztens az üzenet a hirdetéssel?
    Példa: ha a „10% kedvezmény + ingyenes szállítás” hirdetéssel csábítasz, de a landing oldalon nincs sem kedvezmény, sem szállítás feltüntetve, a látogató kilép.
  7. Remarketing / közönségek stratégiája
    Visszahozod-e azokat, akik már mutattak érdeklődést? Kosárelhagyók, régi látogatók, hasonmás közönségek – mind potenciális vevők.
  8. Jelentések & analitika
    Rövid távú + hosszú távú mutatók (CPC, CPA, ROAS, CTR). Trendek az elmúlt hónapokban. Mi romlott / mi javult?
  9. Irányelvek és megfelelés
    Google Ads szabályok, hirdetési irányelvek betartása. Hirdetések elutasítása? Tartalom megfelelés? Adatvédelmi és jogi szempontok vizsgálata.
  10. Automatizálási lehetőségek
    Smart Bidding, automatizált szabályok, ajánlat-automatizmusok. Ezek segítenek kevesebb manuális munkával jobban teljesíteni – de csak akkor, ha a beállítás helyes.
  11. Versenytárs-elemzés és benchmark
    Ki hirdet ugyanabban a témában? Milyen ajánlatokkal? Milyen üzenetekkel? Lehet tanulni tőlük, de ne csak másolj – próbálj kitűnni.
  12. Cselekvési terv + dokumentáció
    Mi legyen az első három gyors nyerő lépés? Mi legyen hosszabb távon? Készíts pontozott listát (hatás vs. nehézség), kövesd nyomon, hogy a javítások valóban működnek.

Példák, hogy tényleg működik

  • Egy webshop, ahol a remarketing közönségek voltak csak félig beállítva – audit után komplett remarketing kampányokat állítottunk be, az árbevétel 30-40-%-kal nőtt, míg a hirdetési költés stagnált.
  • Egy szolgáltatói fiók, ahol a konverziókövetés hibásan volt beállítva, így a rendszer rossz adat alapján licitált. Audit után javítottuk a méréseket, és a CPA kb. 25-30-%-kal csökkent.

Összegzés

Ha végigcsinálod ezt a 12 lépéses auditot, garantáltan találsz olyan pontokat a fiókodban, ahol pénz ég – és lehetséges, hogy csak apró beállítások hiánya miatt nem működik jól valami.

Nem kell mindent egyszerre csinálni, inkább fókuszálj a legnagyobb potenciálú javításokra (pl. konverziókövetés, landing page élmény, remarketing).