Ha valaha is hirdettél YouTube-on vagy a Google Discover-ban, tudod, hogy a hirdetések nem „szárnyalhatnak szabadon”. A Google komoly szabályokkal védi a felhasználó élményét — és ha nem tartod be őket, a hirdetésed elutasításra kerülhet, vagy akár a kampányod le is tilthatják.

Ebben a cikkben lebontom neked, hogy mik ezek a szabályok, miért számítanak, és milyen hibákba futnak bele sokan — néhány szemléltető példával megfűszerezve.

Mit vizsgál a Google?

  1. Automatikus ellenőrzések & minőség

A Google előre vitathatatlan eszközökkel átnézi a hirdetéseket: át kell menniük a „minőségi” rostán.

Mit néznek?

  • Elgépelések, rossz helyesírás
  • Homályos, torzított képek
  • Nagybetűk, túl sok szimbólum
  • Túlságosan agresszív vizuális effektusok

Példa:
Van egy szépnek tűnő kép, de ha a termék homályos, és a szöveg túl sok „!!!” jelzést tartalmaz, lehet, hogy elutasításra kerül.

  1. Tiltott kategóriák & korlátozások

Egyes témák szigorúan tiltottak vagy csak korlátozottan engedélyezettek.

Példák:

  • Felnőtt tartalom, meztelenség vagy burkolt szexualitás
  • Erőszakos tartalmak, fegyverek bemutatása
  • Gyógyító vagy egészségügyi állítások: ha azt állítod, hogy egy termék „meggyógyít” betegséget, az már tiltott
  • Tévhit vagy túlzó állítások: „Ezzel 1 nap alatt 20 kilót fogyhatsz”
  • Pénzkeresetre vagy gyors sikerre vonatkozó hamis állítások (például olyan hirdetések, amelyek gyors meggazdagodásról szólnak)
  • Olyan videók, amelyek célja a nézők megijesztése, vagy amelyek megrázó, balesetből fakadó vagy természeti katasztrófákról készült felvételeket tartalmaznak (ez a szimulált és valós tartalmakra egyaránt vonatkozik)
  • Olyan eszközök, amelyek bizonyos testrészekre vagy egészségi állapotokra összpontosítanak. Pl: vért, rossz fogakat mutató orvosi és fogorvosi sebészeti eljárások, testrészek hangsúlyozása
  • Olyan becsmérlő nyelvezet, amely személyek vagy személyek csoportja elleni gyűlöletkeltésre alkalmas

Miért fontosak ezek a szabályok?

  • Felhasználói élmény védelme – A Google nem akar ijesztő, megtévesztő hirdetésekkel bombázni senkit.
  • Megtartani hirdetési fiók jó státuszát – Elutasítás több okból is megtörténhet, de ismétlődő szabálysértés akár tilalomhoz is vezethet.
  • Hatékony költés – Ha már elsőre megfelelsz, nem lesz visszatartó faktor, minden erőforrást tartalomra fordíthatsz.

Tippek, hogy ne bukj el az ellenőrzésen

  1. Képek legyenek élesek és megfelelő arányúak – Ne vágd túl agresszívan a képet, ne legyenek „levágva” részek
  2. Szöveg legyen letisztult – Ne használj túl sok nagybetűt, felkiáltójelet, ne írj hangulatjelekkel túlzsúfolva
  3. Kerüld a túlzó állításokat – Ne ígérj „mindenkinél gyorsabb gazdagságot” vagy „1 hét alatt mindenből meggyógyítunk”
  4. Tarts szem előre az alkalmazásoknál, formátumoknál – Ha YouTube fejléc hirdetést hozol, nézd át az extra követelményeket is
  5. Ha elutasítást kapsz – fellebbezhetsz – Ha kijavítottad a hibát, a Google Ads felületén lehet fellebbezést kérni

Összefoglalva

A Google YouTube / Discover hirdetéseinek szigorú szabályai talán ijesztőnek tűnnek elsőre. De ne feledd: ezek a szabályok nem azért vannak, hogy büntessenek, hanem hogy biztosítsák a tiszta, megbízható hirdetési élményt mindenki számára.

Ha figyelsz a képminőségre, tartod az állításokat visszafogottnak és hitelesnek, és tudod, hogy külön formátumoknak is lehetnek extra szabályai – akkor sokkal nagyobb eséllyel indul a sikeres kampányod.