2010 nyarán egy férfi, egy ló és egy törölköző újradefiniálta, mit is jelent reklámot készíteni. Az Old Spice kampány nemcsak hogy beszállt a digitális korszakba – ő lett a főszereplője. A kérdés pedig az: mi volt a titok? És még fontosabb: hogyan használhatod fel ezt a saját vállalkozásodban?

„Hello, Ladies…” – A tökéletes nyitás

Amikor Isaiah Mustafa először megszólalt az ikonikus nyitómondattal, az internet megállt egy pillanatra. A kampány egyetlen célja volt: újrapozícionálni a márkát. Az Old Spice évtizedeken át „a nagypapák dezodorának” számított. De a „The Man Your Man Could Smell Like” reklám egy csapásra trendi, fiatalos és humoros arculatot adott neki.

És ez még csak a kezdet volt.

Kép forrása: www.mr-mag.com

De mitől működött ez ennyire?

  1. Személyre szabott válaszvideók
    A csapat nem állt meg a klasszikus TV-reklámnál. Néhány nap alatt több mint 180 válaszvideót készítettek valós emberek valós kérdéseire – legyen az Twitter, Reddit vagy YouTube komment. A humor és a stílus pontosan ugyanolyan maradt, mint az eredeti reklámban.
  2. Villámgyors reakcióidő
    A közönség kommentelt – és már aznap videós választ kapott. Az internet imádta. A közösségi média eddig sosem látott interakciós szintre emelkedett egy dezodor miatt.
  3. Tökéletes karakterépítés
    Isaiah Mustafa nemcsak színész volt – ő maga lett a brand. A karaktere, a kiszólásai, a lendülete – minden pontosan egybevágott a márka új imázsával.

Az eredmény? Példátlan.

  • Több tízmillió megtekintés napok alatt
  • Új célcsoport bevonzása
  • És a legfontosabb: az emberek imádták a reklámokat

Ez volt az egyik első alkalom, amikor a közönség önként nézett reklámokat – sőt, kereste őket.

De mit tanulhat ebből egy vállalkozó?

  1. Ne félj karaktert adni a márkádnak

Akár te vagy a márkád arca, akár egy fiktív figura, a lényeg, hogy ismerhető és szerethető legyen. Egy jól kitalált karakter személyes kapcsolatot teremt – és ez konverziókat hoz.

  1. Használj gyors, személyes interakciókat

Ne csak posztolj – válaszolj. Egy videós válasz egy kommentre sokkal többet ér, mint egy sablonos köszönöm. Mutasd meg, hogy figyelsz.

  1. Légy merész

A humor, az önirónia, a szokatlan képi világ – mind segítenek abban, hogy kitűnj a tömegből. Az unalmas sosem megy virális.

  1. Integrálj platformokat

Az Old Spice nem csak egy csatornát használt. A kampány TikTok előtt, de már multichannel volt: YouTube, Twitter, Facebook, Reddit. Te is gondolkodj így!

Összegzés: a törölközős férfi tanítása

A mai zajos digitális világban az a márka marad meg, aki mer mást mondani, máshogy mondani, és aki beszélget a közönségével. Az Old Spice példája tökéletes bizonyíték arra, hogy egy jó ötlet, egy jól megírt karakter és gyors reakcióidő valóságos márkaújjászületést hozhat.