A konverziók és az eladások növelése szempontjából elengedhetetlen, hogy az ügyfelek számára a lehető legkönnyebb fizetési módot biztosítsuk.

A fizetési oldal (checkout page) és a fizetési módok éppen ezért kritikus jelentőségűek. Ez a utolsó állomás a webhelyeden, a hely ahol a vásárlók átadják bankkártya adataikat és végsősoron a megkeresett pénzüket.

Egy termék vagy szolgáltatás ellenértékéne kifizetési módjára és időpontjára nincsenek konkrét jogszabályi előírások, ezért az online kereskedő maga szabhatja meg, hogy előre elkéri a termék / szolgáltatás árát, vagy él az igen kedvelt fizetési mód, az utánvét bevezetésével.

Egyre többen kedvelik és választják az online bankkártyás fizetést is Magyarországon. Az OTP, CIB és K&H bankok mind szolgáltatnak bankkártyás fizetési lehetőséget webáruházakhoz.

Elterjedt bankkártyás fizetési mód még a SimplePay, Barion, Paylike és Paypal is.

Az, hogy milyen fizetési módokat engedélyezünk függ:

  • a bolt forgalmától és ismertségétől
  • termékek jellegétől, árszintjétől
  • a vásárlóink szokásaitól

Bankkártyás fizetési mód tudnivalók

  1. bankkártya elfogadásához szerződni kell egy bankkal, vagy kártyás tranzakciót végző céggel pl. PayPal vagy PayU
  2. amennyiben bankkal szerződünk, számolni kell fix költséggel, számlavezetési díjjal, és tranzakciónként felszámított díjjal
  3. szerződéskötést követően a bank különféle tesztadaokat küld, amit a webáruház kezelőjének az admin felületre kell beillesztenie
  4. a tesztelés miatt a bankkártyás fizetési mód akár hetekig is eltarthat, ezért ha fontos, hogy a webáruház időben elinduljon, válasszuk az előreutalás vagy utánvét opciót ideiglenesen
  5. az elszámolások egy összegben, később érkeznek meg hozzánk

A bankkártyás fizetés mellett szól, hogy kényelmes, gyors és biztonságos.

Az egyik legnépszerűbb webáruház motor, a Shoprenter admin oldalán például így néz ki a fizetési beállítások menüpont.

 

Vannak olyan bankkártyás fizetési módok, amiket csak egy harmadik fél (pl. Payment Gateway) igénybevételével lehet használni. Figyeljünk oda, hogy egy átlagos magyar vevő számára ezek az oldalak ismeretlenek lehetnek és könnyen elveszíthetik az érdeklődésüket és bizalmukat felénk.

A már említett Shoprenter esetében Payment Gateway bevonásával ezek a bankkártyás fizetési módok integrálhatók:

A bankkártyás fizetés előnyei

  • bizalom növelése: az internetes vásárlás alkalmával amellett, hogy nincs lehetésünk kipróbálni, megfogdosni a terméket, nincs arra sem mód, hogy belenézzünk az eladó / üzlet tulajdonos szemébe és meggyőződjünk róla, hogy valóban jó helyre tesszük-e a pénzünket. Éppen ezért kell ezt a bizalmatlansági faktort csökkenteni. Egy ismeretlen, “no-name” webáruházzal sokkal bizalmatlanok a vásárlók, de ha látják, hogy megbízható bankokon keresztül bonyolítják le a fizetést, akkor fellélegeznek. A tranzakciót lebonyolító bankok, elfogadott káryák logója az oldalon mind erősíti a belénk fektetett bizalom erősödését.

 

  •  eladási számok növelése: ahány ház, annyi szokás – igaz ez a kedvelt / választott fizetési módokra is. Nem mindenki szereti vagy van lehetősége fogadni a futárt az otthonában és utánvéttel fizetni. Az is lehet, hogy valami meglepetés csomagot rendelsz a feleségednek/férjednek, sokkal egyszerűbb kártyával kifizetni és egy PostaPonton felvenni a terméket. Az eladási számokat tudjuk növelni, ha olyan vevőket tudunk “magunkhoz csábítani”, akik ragaszkodnak a bankkártyás fizetéshez, de esetleg más webshopokban erre nincs lehetőség.

 

  • versenyelőny szerzése: ha a piacon a hasonló vagy helyettesítő terméket forgalmazó webshopok egyikében sem lehet kártyával fizetni, akkor egészen biztosan versenyelőnyre tehetünk szert a kártyás fizetés bevezetésével. A fordítottja is igaz, ha mondjuk informatikai kiskereskedésünk van és mindenki másnál (beleértve a nagyok pl. Expert) lehet kártyával fizetni, nálunk pedig nem; akkor egyértelműen hátrányba kerülünk

 

A bankkártyás fizetési lehetőség kialakításával mindenki nyer: a webáruház tulajdonos azonal megkapja a rendelés árát, a vásárló pedig egyszerűen fizetheti ki a terméket. Ma már webáruház üzemeltetés szinte elképzelhetetlen kártyás fizetés nélkül.

 

Amennyiben webáruház kialakítását kártyás fizetés bevezetését tervezed, vedd fel velünk bátran a kapcsolatot.

Ha tetszett ez a cikk kérlek oszd meg másokkal is.