Ami elindít, az nem biztos, hogy továbbvisz – 7 gyakori hiba, amit a legtöbb vállalkozó elkövet
Egy vállalkozás indulásánál minden apróság számít: az első ügyfél, az első poszt, az első számla. Ezek a kezdeti lépések sokszor ösztönösen születnek, és valóban segítenek elindulni. De van egy csapda: ami az elején működött, az később gátolhat.
Sokan ragaszkodnak az induló szokásaikhoz, és nem veszik észre, hogy pont emiatt nem tudnak szintet lépni. Az alábbi 7 tipikus hibát szinte minden vállalkozó elköveti – a jó hír viszont az, hogy mindegyikből van kiút.
-
Csak ajánlásokból élni
Az indulásnál életmentő, ha ismerősök ajánlanak tovább. Az első ügyfelek sokszor így érkeznek – és ez teljesen rendben van.
De egy idő után csapdává válik. Ha kizárólag mások jóindulatára építesz, nem te irányítod a vállalkozásod, hanem a szerencsére bízod.
Példa: egy fodrász ismerősöm csak ajánlásokból dolgozott. Az első évben működött, de amikor csökkent az ajánlások száma, hirtelen beesett a bevétele is. Akkor jött rá, hogy hirdetés és tudatos marketing nélkül nem stabil a vállalkozás.
-
Csak organikus elérésre támaszkodni
Az elején elég, ha posztolgatsz a Facebookra vagy az Instára, és jön pár megkeresés.
De amikor komoly ügyfélszerzést szeretnél, az organikus elérés nem elég.
Példa: egy masszőr minden nap posztolt, de ügyfelet csak ritkán hozott. Amikor elindított egy célzott hirdetést a környékbeli irodistáknak, megtelt a naptára – nem a posztok miatt, hanem a tudatos kampánytól.
-
Mindenki igényeinek kiszolgálása
Kezdőként nagy a kísértés: “mindent megcsinálok, csak legyen ügyfél!” Ez rövid távon hoz pár elégedett vásárlót, de hosszú távon kinyírod magad.
Nem lehet mindenkihez alkalmazkodni – és nem is kell. Ha mindenkit ki akarsz szolgálni, elmosódik a márkád, és te is kifáradsz.
-
Tökéletességre való törekvés
Ameddig te szépítgeted meg javítgatsz a weboldaladat, addig más már háromszor eladott a “béna” oldalával is. A vevőt nem a szép design érdekli, hanem a megoldás a problémájára. Indulj el, finomítani ráérsz menet közben.
-
Ingyenes szoftverek és csomagok használata
Induláskor életmentő, hogy nem kell költeni drága rendszerekre. De egy idő után több kárt okoz, mint hasznot.
Ha minden nap fél órát szenvedsz egy ingyenes eszközzel, amit egy profi rendszer két kattintással megoldana, akkor nem spórolsz – hanem vesztegeted az időd.
Példa: egy webáruház-tulajdonos Excelben kezelte a rendeléseket. Ingyenes volt – de napi másfél órát vitt el. Amikor átállt egy profi rendeléskezelőre, felszabadult az ideje, és végre az üzlet fejlesztésére tudott koncentrálni.
-
Random posztolás
Az indulásnál jó, ha “legalább történik valami” a Facebook oldaladon. De amikor már komoly ügyfeleket akarsz, a “kirakom, ami eszembe jut” stratégia nem működik.
Ez kb. olyan, mintha a diétát mindig hétfőn akarnád elkezdeni: a szándék megvan, de eredmény alig.
-
A nagy tanulság
Ami segített elindulni, nem biztos, hogy segít továbblépni.
Ha mindig ugyanazt csinálod, csak nagyobb lendülettel, attól még nem lesz több bevételed – csak hamarabb éred el a falat.
A fejlődés kulcsa: merj változtatni a stratégiádon, ahogy a vállalkozásod nő.
Összegzés
A vállalkozói út tele van kanyarokkal. Ami az első métereken segít, az a következő kilométereken már visszafoghat. Ezért fontos, hogy időről időre hátradőlj, és megnézd: tényleg előre visz, amit csinálsz, vagy csak megszokásból ismétled?
Ne félj elengedni a kezdeti kapaszkodókat. A stabil növekedés titka nem az, hogy ugyanazt csinálod erősebben, hanem hogy megtanulod, mikor kell új stratégiát bevetni.
Tags In
Related Posts
Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása
Legutóbbi bejegyzések
Kategóriák
- Design (12)
- Email marketing (9)
- Grafikai tervezés (17)
- Hasznos (78)
- Ingyen weboldal (1)
- Keresőoptimalizálás (29)
- Marketing (66)
- SEO (31)
- Social media (37)
- Tárhely (9)
- Vállalkozás (39)
- Weblapkészítés (41)
- Webshop (23)
- WordPress (29)