A Facebook vállalkozáskezelő (Facebook Business Manager) abban tud neked segíteni, hogy a vállalkozásoddal kapcsolatos oldalakat, hirdetési fiókokat egy felület alatt láthatod, kezelheted. Sőt, akár még ki is szervezheted kezelésüket úgy, hogy a vállalkozáskezelő fiókodon belül adhatsz másoknak is jogosultságokat. Vigyázz, a hirdetési fiók nem egyenlő a vállalkozáskezelő fiókkal! Rendkívül hasznos és biztonságos funkció, hogy nem kell átadnod a jelszavad vagy a teljes adminjogot, hanem elég csak kezelési, szerkesztési jogosultságot adnod az illetőnek. Ezzel a kezelő személy csak az általad megadott oldalakhoz, hirdetési fiókokhoz fér hozzá, csak azokat látja és csak azokat kezelheti.

Nem csak a megbízottad elől kell védened a fiókodat és a vállalkozásodat, hanem a tiltások feloldásakor illetve feltörés esetén a Facebook ügyfélszolgálata a vállalkozáskezelő fiókod megléte esetén tud neked segíteni. Törekedj arra, hogy a létrehozáskor valós profiladatokkal regisztráld a vállalkozáskezelő fiókod, mivel ha a hamis profilodat zárolja a Facebook, akkor a vállalkozáskezelő fiókodhoz, az oldalaidhoz és a hirdetési fiókjaidhoz sem férsz hozzá. Inkább ne kockáztass. Fontos, hogy ezt a fiókot te magad hozd létre, ne bízd rá másra a létrehozást.

Hogyan lehet létrehozni és beállítani a Facebook vállalkozáskezelőt?

  1. Menj fel a business.facebook.hu oldalra, ahol egy e-mail cím és egy jelszó megadásával be tudsz regisztrálni. Az azutáni űrlapon add meg vállalkozásod és a saját neved, majd a munkahelyi e-mail címed. Ha továbbmész, megjelennek a cégedre vonatkozó adatok is, amit szintén ki kell töltened. Ha kész vagy, aktiváld a fiókod e-mail-en keresztül.
  2. Második lépésként állítsd be a vállalkozáskezelő fiókod. Ehhez a főoldalon találsz néhány menüpontot. A „Hirdetéskezelő”-ben létrehozhatod, kezelheted, elemezheted a hirdetéseket. A „”Célközönség” menüpont alatt importálhatod az e-mail-es feliratkozóidat, vagy kereshetsz a vásárlóidhoz hasonló célközönséget is. A „Hirdetési jelentések” menüpont alatt beállíthatod, hogy a hirdetéseiddel, kampányaiddal kapcsolatban milyen statisztikát szeretnél látni. A „Hirdetési fiók beállításai” menüpontban beállíthatod a fiókokhoz tartozó alapbeállításokat, fizetési módokat. A „Vállalkozásbeállításai” menüpontot alább részletesen kifejtem. Itt adhatod hozzá a kezelt oldalakat, hirdetési fiókokat és a jogosultságokat a vállalkozáskezelő fiókodhoz. Az „Eseménykezelő” menüpont alatt üzleti eredményekkel járó eseményeket hozhatsz létre, mint például egy oktatóanyag letöltése vagy egy űrlap kitöltése. Ezeknek követheted a statisztikáját és megmutatja a konverziót is.

Lássuk, hogyan állíthatod be a „Vállalkozás beállításai” menüpontot!

Oldal hozzáadása: A „Vállalkozás beállításai” menüpontból nyílik a „Fiókok” menüpont, innen pedig az „Oldalak” menüpont. Kattintásra megjelennek a beállítások, ahol a „Hozzáadás” gombra kell kattintanod, hogy előjöjjön a három lehetőség: oldal megadása, hozzáférés kérése oldal kezeléséhez vagy új oldal létrehozása. Az opciók közül válaszd ki a neked megfelelőt. A kéréseknél kérheted egy oldal adminisztrátori, azaz tulajdonjogát az „Oldal átadása” gombbal, míg az „Oldal kérése” gombbal a tulajdonjog átadása nélküli hozzáférést kaphatsz egy oldalhoz. Az oldalak hozzáadásához az oldal nevére vagy URL-címére van szükség.

Hirdetési fiók hozzáadásának menete kvázi ugyanaz, mint az oldal hozzáadása. Az eltérés csak annyi, hogy a „Fiókok” menüpontból a „Hirdetési fiókok” menüpontot kell kiválasztanod, illetve a hozzáadáshoz szükséges a hirdetési fiók azonosítója (ID), amit abba belépve, a fiók neve mellett találhatunk meg.

A jogosultságok megadásához, kezeléséhez a „Vállalkozás beállításai” menüből nyisd meg az „Emberek” menüpontot. Itt adhatod meg leendő munkatársaid e-mail címét, illetve beállíthatod, hogy munkatársi, adminisztrátori, vagy pénzügyi hozzáférést kapnak és hogy ki melyik oldaladhoz vagy hirdetéskezelő fiókodhoz férhet hozzá.

A fenti beállításokon felül az „Üzleti fiók” menüpont alatt szerkesztheted az adataid, megadhatod azt a bankkártyaszámot, amiről a hirdetési fiók levonhatja a pénzt; biztonságosabbá teheted a fiókod a kétfaktoros azonosítással vagy további adminok hozzáadásával.

Korlátozások: Egy fiókhoz legfeljebb 25 felhasználó tartozhat és egy felhasználó maximum 25 fiókot tud kezelni. Maximum 5000 db hirdetés, 1000 db kampány és 1000 db hirdetéssorozat vihető fel. Egy hirdetéssorozat pedig maximum 50 db hirdetésből állhat.

Ha úgy érzed, hogy a fent leírtak segítenek a munkádban, akkor ne habozz létrehozni a vállalkozáskezelő fiókot. Nem csak neked lesz szervezettebb az életed, de még ki is szervezheted a munkád egy részét, amivel rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak. Az felszabadult időt pedig a fejlődésre fordíthatod. Vágj bele még ma!

Ha tetszett ez a cikk, ne felejtsd el megosztani.