A közösségi média szerepe már nem csak a magánéletben meghatározó, hanem az üzleti életben is. A különféle social media platformok egyre jobb lehetőségeket nyújtanak a vállalkozások számára ügyfélszerzés, közösségépítés, tartalomgyártás, hirdetés esetén. Ezen felül létrehozhatsz üzleti oldalt, szakmai csoportot is. Azonban nem mindegy, hogy ki milyen platformot választ üzlete népszerűsítésére, hiszen nem minden felület passzol minden vállalkozáshoz.

Először is fontos letisztáznod, hogy van-e meghatározott célközönséged, hiszen tudvalevő, hogy a mindenkinek szolgáltatás nem kifizetődő. A célcsoportodat részben meghatározhatod te magad is, amit érdemes alátámasztani a szektorban fellelhető statisztikákkal és az általad elvégzett piackutatással is.

Milyen social media platformokon van lehetőséged érvényesülni?

Először érdemes eldöntened, hogy csak egyetlen felületet szeretnél használni vagy inkább többet? A több felület használatával szélesebb körben ismertetheted meg magad, ezen kívül ha az egyik platformoddal történik valami, akkor a többi csatornán még tudsz kommunikálni és vevőt szerezni. A népszerűbb közösségi média felületeken nagyobb lehet az elérés, a konverzió. Igen ám, de mi van a kisebb felületekkel? Érdemes tudni, hogy habár kevesebb a felhasználó a kisebb felületeken, mégis előfordulhat, hogy a kisebb médiazaj miatt könnyebben megtalálod a célcsoportod. Persze arra számítani kell, hogy jóval kevesebb elérésed lesz, mint egy népszerű oldalon.

Melyek a legnépszerűbb platformok Magyarországon?

1. Facebook:

A legtöbb felhasználóval rendelkező Facebook a legnépszerűbb közösségi média felület számtalan lehetőséggel! Bármikor létrehozhatsz szöveges vagy képes posztokat, galériákat; közzétehetsz videókat, videókurzusokat, ráadásul még élő videókat, kihívásokat is közvetíthetsz a felületén! Létrehozhatsz eseményeket, csoportokat, üzleti oldalakat is; a csoportokban pedig megteheted azt, hogy csak bizonyos embereket engedsz be (például azokat, akik fizettek a szolgáltatásodért), vagy akár a weboldaladra is átterelheted a forgalmat innen. És akkor még nem esett szó a célzott hirdetési lehetőségekről, az időzíthető posztokról és a Facebook egyéb remek szolgáltatásairól.

Korosztály
: 25-45 évesek

2. Youtube:

Magyarország második legnépszerűbb platformja. Ha inkább videós tartalmakat gyártasz vagy épp a célközönséged inkább a Youtube-n aktív, akkor ez a te helyed! A videók alatt lehetőséged van linkeket megadni, melyekkel átterelheted a nézőket a honlapodra vagy akár egy patreon oldalra is, de kommentszekcióval közösséget is építhetsz. A Youtube nem csak videók feltöltésére alkalmas, hanem élő műsorok közvetítésére is, melyek később visszanézhetők, ha úgy állítod be.

Korosztály: 15-40 évesek

3. Instagram:

Ha kifejezetten képmegosztásról van szó, akkor az Instagram igazi aranybánya! Igaz, nincs annyi lehetőség, mint például a Facebookon, de Instagramon sokkal hamarabb szert tehetsz rengeteg organikus követőre. Ha viszont szeretnéd felturbózni az eléréseket, akkor ugyanúgy készíthetsz hirdetéseket is a bejegyzéseidből. Az Insta leginkább képmegosztóként ismert, de bizonyos trükkökkel ügyesen átterelheted a forgalmat a weboldaladra.

Korosztály: 18-35 évesek

4. LinkedIn:

Ezen a felületen elsősorban cégek, vállalkozások vannak jelen. Egyes statisztikák szerint nagy a pontenciál benne, ha B2B szektorban mozogsz, hiszen itt letisztult közönségből érheted el a jövőbeli partnereidet, megrendelőidet.

Korosztály: 25-35 évesek, főleg B2B

5. Pinterest:

Szintén egy képmegosztó oldal, ami nem csoda, mivel a grafikai elemek sokkal könnyebben fogyaszthatóak a szöveges elemeknél. Nagyjából az Instához hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, csak sokkal nagyobb mennyiségű kép és sokkal kevesebb szöveg kezelése valósítható meg. Itt is létrehozhatsz üzleti fiókot, hirdetéseket és remekül átterelheted a forgalmat a weboldaladra, de közösségépítésre nem a legjobb választás.

Korosztály: 15-35 évesek, főleg nők és kézművesek

Ha tetszett ez a cikk, ne felejtsd el másokkal is megosztani!