Biztosan te is egyre több helyről hallod, hogy a marketingautomatizálás mennyire fontos. Mit jelent ez a fogalom tulajdonképpen? Milyen előnyeid származnak ebből és mikor érdemes elkezdeni automatizálni a vállalkozásodban fellépő folyamatokat? Miket lehet egyáltalán automatizálni?

A marketing automatizálása nem újkeletű dolog. Csak gondolj bele, hogy milyen automatizmusokkal találkoztál már az elmúlt 10 évben. Ilyen például, amikor betelefonálsz egy céghez és a nyomógombok segítségével elnavigáltat a rendszer a megfelelő helyre. De marketing automatizmusok például a hírlevélküldő szoftverek, az automata számlázók, az előre időzített social media posztok is. Sőt még az is egyfajta automatizmus, amikor Instára posztolsz és bekattinthatod, hogy a posztod jelenjen meg az Instához hozzákapcsolt Facebook oldaladon is!

A fentiekből szerintem érted, hogy mi is lehet ez a marketing automatizálás. De hogy kicsit kézzelfoghatóbb legyen, megmutatom fogalomszinten is. A vállalkozásodban napi szintű, rendszeres és ismétlődő folyamatok vannak, amiket túl költséges lenne kiadni egy külsősnek vagy egy munkatársat foglalkoztatni érte. Ezeket a rutinfeladatokat megoldhatod egy-egy szoftversegítségével is töredéknyi idő ráfordításával.

Miért érdemes bevezetni a marketing automatizálást a vállalkozásodba?

Amikor még kisebb cég vagy, addig könnyen kezeled a vevőidet, ügyfeleidet, hiszen mindenkivel személyesen tudsz beszélni, személyesen adják le nálad a rendeléseiket és te számlázod ki azt, amire majd az utalásuk érkezik. Persze az utalás beérkezését is figyelned kell, hiszen ha nem állítod át a számlázóban, hogy beérkezett az utalás, akkor a számlázó fizetési felszólítást küld (akár tévesen is). Látod mennyi macera? Ráadásul ha növekszik a vállalkozásod, növekedni fog az adminisztrációs és marketinges teher is.

De mégis miket lehet automatizálni dióhéjban?

1. Ügyfélszerzés: Vannak hirdetéseid, amiket organikus elérésű helyekre, Facebook csoportokba teszel ki kézzel? Miért nem automatizálod őket? Ezt könnyen megteheted a Facebook és a Google Ads hirdetéseivel. Sokkal nagyobb elérést és konverziót érhetsz el így, mint a kézi hirdetéseiddel.

2. Tartalommarketing: A mai marketingtrendek szerint a szív alapú marketing van érvényben. Ez azt jelenti, hogy érdemes a látogatóidat értékes tartalmakkal ellátni blogokon, social media posztokon vagy akár hírlevélsorozatokon keresztül is, hiszen az emberek szeretik tudni, hogy mit kapnak majd a vásárlás során. Ha látják a tartalmaidból, hogy igenis értéket közvetítesz feléjük, akkor sokkal jobban konvertálnak majd vásárlóként is. A tartalom kiáramoltatása azonban nagy falat, éppen ezért érdemes automatizálni:
– egy hírlevélküldő szoftverrel
– és/vagy egy Facebook/Instagram bejegyzés időzítő szoftverrel.

Ülj le minden hónapban néhány napra és írd meg a tartalmaidat. Ezeket pedig szerkeszd bele az időzítő szoftverekbe. Ezzel pár nap alatt letudod az egész havi munkát ezen a fronton. Persze azért az érkező kommentekre ne felejts el válaszolni!

3. Ügyfélszolgálat: Mi lenne, ha azt mondanám, hogy az ismétlődő kérdésekre egy chatbot is tud válaszolni? Persze ezt csak akkor vezesd be a vállalkozásodba, ha profi módon el tudod készíteni vagy készíttetni, hiszen fontos a jó ügyfélélmény!

4. Rendelésleadása: Készíts egy megrendelőűrlapot. Szuper marketingszoftverek léteznek erre! De ha még nincs bankkártyás fizetési lehetőség nálad, akkor se búslakodj, hiszen a rendelés leadása ugyanúgy lehet automatizált, maximum a fizetés utalással történik.

5. Fizetésésszámlázás: Ha bevezeted a honlapodra a bankkártyásfizetést, akkor a rendelés leadásával egyidőben már a fizethet is az ügyfél. Ez mindenkinek jó, hiszen nem kell a megrendelőnek utalgatnia, nincs ott a félregépelés veszélye és neked sem kell az utalásokat ellenőrizgetned. A fizetés után pedig a számlázóddalösszekapcsoltrendszerautomatikusankiállítjaéselküldiaszámlát az ügyfél számára.

Láthatod, hogy a marketing automatizmusok rengeteg terhet levesznek a válladról! Kipróbálod?

Ha tetszett ez a cikk, ne felejtsd el megosztani másokkal is.