Van az a pillanat, amikor egyetlen kampány történelmet ír. Amikor nemcsak a pénzügyi számok döbbentenek meg, hanem az, hogy mennyire profin volt felépítve az egész. Alex Hormozi könyvbemutatója pontosan ilyen pillanat: 3 nap alatt 34 milliárd forint bevétel, Guinness-rekord és egy tankönyvbe illő marketingstratégia.

És mielőtt legyintesz, hogy „jó, de ez Amerikában volt, más léptékekkel” – van pár olyan tanulság, amit te is azonnal be tudsz építeni a saját vállalkozásodba, ha csak 1-2 nullával szerényebb eredményre is vágysz.

A Guinness-rekordot döntő könyvbevezetés

Alex Hormozi szombat este tartott egy élő webinárt, amelyen bemutatta legújabb könyvét. Az eredmény? Három és fél millió eladott példány. Ez Guinness-rekord, amivel simán túlszárnyalta Harry herceg memoárját, amely korábban az első 24 órás eladásokat tartotta a non-fiction kategóriában.

584 ezren regisztráltak a webinárra, ebből 150 ezren ott ültek élőben a képernyő előtt. A 25%-os megjelenési arány szinte hajszálpontosan megegyezik a magyar B2B statisztikákkal. Nem amerikai csoda – hanem profin felépített vevőszerző futószalag.

Kép forrása: www.acquisition.com

A kampány három titka

Mi volt a siker kulcsa? Három dolog: fegyelem, stratégia és előkészítés.

  1. A futószalag
    Hormozi minden könyvét webinárral vezette be. Ez a modell működik, pont. Ezért is mondják, hogy ha nincs előre felépített vevőszerző rendszered, ne is álmodj ekkora eredményekről.
  2. Fegyelem a maximumon
    A webinár teljes szövege be volt tanulva, szó szerint. Nem tűnt mesterkéltnek, de látszott: órák százait gyakorolta előtte. Ez nem kötelező út mindenkinek, de jól mutatja, hogy a profi előadások mögött kőkemény munka van.
  3. Az ajánlat építése
    A webinár klasszikus dramaturgiát követett:
  • az elején hitelességépítés,
  • aztán tévhit-rombolás (miért nincs esélyed a könyv nélkül),
  • majd egy teleshop-szerű ajánlatprezentáció: „de várj, van még…” – csak modern, profi formában.

Mindezt pedig egy olyan történet keretbe ágyazva, amely szerint két éve készül a könyv. Hogy igaz-e vagy sem? Nem is fontos. A sztori eladhatóvá tette a terméket.

A hosszú játék: 3 év ingyenes tartalom

Nem szabad elfelejteni: az előző három évben Hormozi semmit nem árult. Nulla fizetős terméke volt. Csak YouTube-videókat gyártott, ingyen. Ezekkel értéket adott, felépítette a márkáját és melegítette a közönséget.

Azért működött a kampány, mert nem a semmiből érkezett. Három éven át folyamatosan adott értéket a közönségének, és csak ezután „vette ki a pénzt” abból a bizalmi bankból, amit addig épített.

A nagy tanulság

Az inspiráció lényege nem az, hogy utánozd a számokat. Hanem hogy lásd: a módszertan univerzális.

Ha következetesen építesz közönséget, értéket adsz előre, felépíted a futószalagot, és profi módon csomagolod az ajánlatod – akkor neked is lehet saját „mini-Guinness rekordod”.

Nem 34 milliárd forint lesz három nap alatt, hanem mondjuk 30 millió egy hónapban. De valljuk be: azért az sem hangzik rosszul.

És ha valamit elvihetsz Hormozi rekordkampányából, az ez:
ne akkor próbálj eladni, amikor éppen szükséged van pénzre – hanem akkor, amikor a közönséged már régen fel van készítve arra, hogy megvegyen tőled bármit.