2025. Októberétől radikális változás jön a Facebookon és Instagramon – a Meta bejelentette, hogy 2025 októberétől világszerte tiltja a politikai tartalmú hirdetéseket. Elsőre azt gondolhatnánk: „jó, de engem ez nem érint, én csak egy kisvállalkozó vagyok”. Pedig nagyon is érint. Ez a döntés ugyanis nem csak a politikusoknak szól, hanem minden hirdetőnek, aki látható akar lenni a közösségi médiában.

Nézzük, mi ez az egész, és miért jó hír ez Neked, ha vállalkozol.

Választási zaj kiiktatva – Tisztább hirdetési tér, olcsóbb hirdetés

Ha valaha próbáltál hirdetni Facebookon kampányidőszak alatt, valószínűleg észrevetted: hirtelen sokkal drágább lesz minden. Ilyenkor ugyanis a politikai szereplők iszonyat pénzeket öntenek a hirdetésekbe, ami felveri az árakat.

2025. Októbertől ez megszűnik.

Nem lesznek politikai témájú fizetett posztok, se pártoktól, se politikai influenszerektől. Ez azt jelenti, hogy kisebb lesz a zaj, több hely marad a „civil” vállalkozásoknak, és jó eséllyel csökkenhet a hirdetési költséged is.

Példa: Képzeld el, hogy október-novemberben indítasz egy új terméket. Eddig ilyenkor dupla árat fizettél a hirdetésért, mert kampány volt. Most? Ugyanannyiért akár kétszer több embert érhetsz el.

A felhasználók végre fellélegezhetnek – Te pedig profitálhatsz belőle

A Meta kutatásai (és mindenki tapasztalata) szerint az emberek egyre jobban fáradnak a politikai tartalmaktól. A vita, az ellenségeskedés, a kampányokkal teletolt hírfolyam – mindezek elriasztják a felhasználókat. Ezért is jön jól a Meta döntése.

Októbertől kevesebb politikai tartalom lesz a hírfolyamokban, a közösségi média pedig újra visszatérhet eredeti szerepéhez: kapcsolódás, inspiráció, szórakozás.

És ki profitál ebből? Te. Aki értéket adsz, inspirálsz, edukálsz, szórakoztatsz. A figyelem újra azoké lesz, akik valódi közösséget építenek – nem azoké, akik politikai célból harsognak.

Mire figyelj vállalkozóként?

Bár a Meta döntése elsőre örömhír, nem árt előre gondolkodni. Íme pár tipp:

Nézd át a célzási kulcsszavaidat. Ha véletlenül politikához közeli kifejezéseket használsz (pl. egészségügy, oktatás, jogvédelem), lehet, hogy a hirdetésed fennakad.

Tartsd tisztán az üzeneteidet. Ne csússz bele politikai állásfoglalásba, főleg fizetett tartalomnál. Használd inkább a márkád értékeit, közösségi célokat.

Használd ki az új nyugalmat. Őszre időzíts kampányokat, új termékbevezetést, edukációs sorozatokat – októbertől tiszta pályán futnak a hirdetések.

Összefoglalás: Ez nem csak politika – ez új lehetőség

A Meta politikai hirdetési tilalma új korszakot indít a közösségi médiás hirdetésekben:

●      kevesebb zaj,

●      olcsóbb hirdetés,

●      több figyelem az értékteremtő vállalkozásoknak.

Ez egy tisztább, egészségesebb hirdetési tér lehet – ha ügyesen kihasználod. Készülj időben, pozícionáld a márkád, és légy ott, amikor mások épp csak kapkodják a fejüket.