A Google 2025 májusában bejelentette, hogy rövidesen érkezik az úgynevezett “AI Max for Search” funkció a Google Ads-en belül, amit a magyar fiókok esetén fokozatosan be is vezettek a nyár folyamán.

Mint minden ilyen esetben, amikor valami friss innováció érkezik a digitális marketing világába, azonnal egeret ragadtunk és tesztelni kezdtük: vajon mit tud ez az újítás, és milyen eredményeket hozhat egy magyar vállalkozásnak? Az alábbiakban összefoglalom a tapasztalatokat – közérthetően, példákkal és tanulságokkal.

Mi az a Google AI Max for Search?

A legegyszerűbben úgy lehet megfogalmazni, hogy ez a funkció a Google Ads automatikus pilótája. A rendszer mesterséges intelligencia segítségével kezeli a kampányokat:

  • maga választja ki a legrelevánsabb keresési kifejezéseket,
  • dinamikusan állítja a liciteket,
  • és folyamatosan tanul a felhasználói viselkedésből.

Ha eddig manuálisan kellett százféle kulcsszót beállítanod, majd napi szinten monitorozni, mi teljesít jól és mi nem, akkor most a Google AI Max for Search leveszi a válladról ennek a terhét.

Az első benyomások – mi változott?

Amint bekapcsoltuk a funkciót, három dolog tűnt fel rögtön:

  1. Gyorsabb optimalizáció
    A rendszer már az első napokban elkezdte tesztelni, melyik hirdetésváltozat és kulcsszó-kombináció hozza a legtöbb kattintást. Olyan kulcsszavakat is felvett, amikre mi nem gondoltunk volna, de mégis konverziót hoztak.
  2. Kisebb manuális kontroll
    Ez egyszerre előny és hátrány. Míg korábban pontosan tudtuk, melyik keresési kifejezésre mennyit költünk, most az AI egyfajta “fekete dobozként” működik: nem mindig egyértelmű, hogy miért úgy dönt, ahogy.
  3. Látható eredmények
    Egy tesztkampányban egy magyar webshopnál (otthoni dekorációkat árulnak) az AI Max for Search három hét alatt 18%-kal több konverziót hozott, miközben a kattintási költségek nem nőttek számottevően.

Példa a gyakorlatból

E-kereskedelem:
Egy kisebb divatwebshopnál az AI rájött, hogy a felhasználók gyakran kombinálják a termék nevét az aktuális trendekkel (pl. „oversize pulcsi 2025 ősz”). Ilyen long-tail kulcsszavakra optimalizálva 12%-kal jobb megtérülést hozott, mint a klasszikus manuális kampányok.

Előnyök és hátrányok

Előnyök:

  • gyorsabb tanulás és optimalizáció,
  • új kulcsszólehetőségek felfedezése,
  • sok időt spórol a kampánykezelőknek.

Hátrányok:

  • kevesebb manuális beleszólás,
  • nagyobb függőség a Google algoritmusától,
  • néha nem teljesen átlátható döntések.

Kinek érdemes kipróbálni?

  • Kisebb vállalkozásoknak, akiknek nincs idejük minden nap a kampányokkal foglalkozni.
  • Közepes webshopoknak, ahol fontos a konverzió optimalizálása és van elég adat a tanuláshoz.
  • Marketing ügynökségeknek, mert az AI kísérletei sokszor új ötleteket adhatnak a kreatív stratégiához.

Viszont ha valaki minden fillér felett kontrollt akar tartani, annak elsőre szokatlan lesz az „engedjük el és bízzunk a rendszerben” hozzáállás.

Összefoglalva

A tapasztalataink alapján nem helyettesíti teljesen a szakértői tudást, de felgyorsítja az optimalizációt, és új irányokat mutat. Olyan, mintha kaptunk volna egy junior marketingest, aki 0-24-ben dolgozik – de azért kell egy senior is, aki felügyeli.

Ha vállalkozóként vagy marketingesként nyitott vagy az újításokra, érdemes belevágni egy tesztkampányba. Lehet, hogy nálad is épp az AI Max for Search hozza el a következő nagy ugrást az ügyfélszerzésben.