„Van weboldalam, de tudom, hogy lehetne jobb” – sok vállalkozó gondolkodik így el. Elkezdték, de hogyan tovább? Ha te is ebben a helyzetben vagy, ez a cikk neked szól.

Alakítsd ki tudatosan a weboldal stratégiádat, hogy ne csak fennálljon, hanem valódi bevételt termeljen. Nézzük, mit jelent ez a gyakorlatban, milyen lépésekkel dolgozz, és hogyan építs marketinget, hogy a weboldalad „saját terepeddé” váljon.

Mi az, amit többen nem csinálnak, de kellene?

  • Tartalomfrissítés rendszeresen
    A hazai cégek közül sokan csak egy bemutatkozó oldalt raknak fel, aztán „ha van kedvük”, frissítenek. A cégek 15-20%-a frissíti hetente vagy havonta a weboldal szövegeit, ajánlatait, slider-elemeit. Azok a cégek, amelyek rendszeres tartalom-frissítést alkalmaznak, sokkal jobban tartják a látogatói érdeklődést, és magasabb a visszatérő látógató arányuk.
  • Főoldal hirdetése helyett aloldalak, ajánlatoldalak használata
    Sokan főoldalt hirdetnek: „keresd fel a honlapunk főoldalát, ott mindent megtalálsz!” – hangzik el. Ez hibás taktika. A főoldalnak van egy adott feladata, aloldalak pedig sokkal célzottabban dolgoznak (pl. egy szolgáltatás oldal, termék oldal vagy ajánlatoldal). Ha egy adott ajánlatot akarsz értékesíteni, az ajánlatoldalt hirdesd.

Részletes lépések: mit csinálj, hogy valóban működjön a stratégia

Íme, hogy én csinálnám sorban, ha újratervezném a weboldal stratégiámat, vagy segítenék neked:

  1. Konverziós cél meghatározása
    Mielőtt bármi grafika vagy szöveg, döntsd el, mi az “egy dolog”, amit a weboldaladnak meg kell tennie: érdeklődők gyűjtése, termék eladása, hírlevél-feliratkozók száma. Minden oldalra és kampányra ennek fényében tervezz.
  2. KPI-k beállítása
    Mi az, amit mérsz? Oldallátogatások, kattintások, kosárérték, visszatérő ügyfelek, vagy hírlevél-észlelők. Ezek legyenek mérhetők, és állítsd be Google Analytics-ben, vagy más analitikai eszközökben.
  3. Tartalomstratégia kidolgozása
    • Milyen témákról írsz (blog, GYIK, cikkek)?
    • Milyen gyakran frissíted a szövegeket, ajánlatokat, bannereket?
    • Hol helyezel el felhívásokat (call to action) – pl. az ajánlatoldalakon, szolgáltatás oldalon.
  4. Navigáció és oldalstruktúra átgondolása
    A látogatótálítás (user journey) legyen világos: ha felkeres valaki a weboldalad hirdetésről, legyen gyors útja ahhoz, hogy vásároljon vagy érdeklődjön. Állíts be céloldalakat, landing page-eket, ajánlati oldalaidat.
  5. Látogatószerzés fókuszálása
    Nem elég, ha van weboldalad – el kell juttatni oda az embereket. Hirdetések, SEO, közösségi média, együttműködések, partnerek, vendégposztok. De ne szétforgácsold a figyelmed – válassz 1-2 erőforrást, amit rendszeresen csinálsz jól.
  6. Rendszeres felülvizsgálat és optimalizálás
    Időről időre vizsgáld meg a statisztikáidat: mely oldalak működnek, melyek nem. Melyik hirdetés hozza a legtöbb konverziót, mely tartalom vonzza a legtöbb érdeklődőt. Optimalizálj – és ne félj változtatni.

Példák, hogy ne csak elmélet legyen

  • Példa 1: Szolgáltató cég
    Egy budapesti masszázsszalon új stratégiát vezet be. Először felmérik, hogy az érdeklődők leggyakrabban “masszázs ajándékutalvány” és “relaxáló masszázs Budapest” kulcsszavakkal keresnek. Készítenek két céloldalt: egy márkás, prémium utalványoldalt, és egy alap masszázsszolgáltatás termékoldalt. Mindkettőt hirdetik Google Ads-ben. Emellett havonta frissítik a blogot: relaxációs tippekkel, gyógyító zene használatával. Ennek hatására 4 hónap alatt látogatószám +25 %, érdeklődések +30 %.
  • Példa 2: Webshop
    Egy online divat webshop rájön, hogy a főoldal hirdetése sok pénzt visz el kevés konverzióval, mert az emberek nem akarják böngészni az egész kínálatot – csak bizonyos kategóriát. Átállnak tehát arra, hogy a kategóriaoldalakat, pl. „női ruha akció” és „téli kabát”, reklámozzák. Ezekre az oldalakra készítenek jól célzott bannereket, akciókat, és a kosároldalt optimalizálják (pl. szállítás, fizetés egyszerűsítése). Ennek hatására a kosárelhagyás csökken, a kosárérték 10-15 %-kal nő.

Miért éri meg?

  • Stratégiai kontrollod lesz: nem csak véletlenül történik valami, hanem tudod mit mire használsz és miért.
  • Mérhetőség: vállalkozóként nem elég „érzésre” dolgozni – ha tudod, mit mutatnak a számok, tudsz dönteni, mit csinálsz másképp.
  • Versenyelőny: sok vállalkozásnak van weboldala, de kevesen dolgoznak tudatosan stratégiával és rendszeres felülvizsgálattal. Ha te teszed, előrébb jutsz.

Összefoglalás

A weboldalad nem csupán digitális névjegykártya – ha jól kezeled, stratégiai központja lehet a céged online jelenlétének.

Egy jó weboldal stratégia és marketing arról szól, hogy:

  • meghatározod, mi a konverziós célod,
  • rendszeresen frissíted az oldalt és tartalmaidat,
  • jól használod az aloldalakat és ajánlatoldalakat,
  • koncentrálsz látogatószerzésre,
  • és nem hagyod, hogy az oldalad álljon – folyamatosan optimalizálsz.

Ha ezekre figyelsz, weboldalad nem csak „létezik”, hanem dolgozik is érted – több ügyfelet hoz, több bevételt termel, és a céged online arca erősödik.