A Google első oldalára kerülni manapság élet-halál harc kérdése. Minden vállalkozás azért küzd, hogy az első találati helyeket megszerezze, kiemelkedjen a tömegből és kattintásra bírja a böngésző személyt. Nincs is ezzel semmi gond. Minden vállalkozásnak és weboldalnak egyetlen célja van: profitot termelni (nehogy felháborodj ezen, mert különben mi másért csinálnád? 😊 ), azaz vásárlókat, megrendelőket generálni a honlap tulajdonosának.

Az, hogy ’első vagyok’ a találati listában egyébként relatív. A találati lista folyamatosan változik, pillanatnyi állapotok alapján alakul. Egészen más eredményt kapok, ha rákeresek a ’kutyakozmetikus’ kifejezésre életemben először, mintha előtte már végig néztem volna kutyaiskolákat, tápokat, kiskutyaruhákat. A találati listát nagyban befolyásolja a keresést végző személy (milyen kulcsszavakat ír be), előzetes érdeklődése és böngészési előzményei is.

De annak érdekében, hogy a megfelelő keresési szavakra az a te weboldalad jelenjen meg elsőként és ne a versenytársaidé, hogy ne veszíts el potenciális vevőket, bizony sok energiát (időt és pénzt) kell áldozni.

Lássuk hogyan és milyen eszközökkel kerülhetsz a találati lista élére.

FIZETETT HIRDETÉSEK

Ma Magyarországon(és a világ legtöbb országában) a Google jelenti ’ A KERESŐT’. A Google is egy vállalkozás, ami abból csinál pénzt, hogy kielégíti

  • az internetfelhasználók igényét arra, hogy információt találjanak a neten
  • a hirdetők igényét arra vonatkozóan, hogy fizessenek azért, hogy az információt eljuttassák a látogatóhoz

El is érkeztünk az első lehetőséghez, amivel a weboldal a Google első oldalára kerülhet, vagyis a fizetett AdWords hirdetésekhez. A Google természetesen ebből csinálja bevételeinek nagy részét. Az Adwords a Google online hirdetési rendszere, mely elsősorban PPC (pay per click) alapon kínál hirdetési lehetőséget. Vagyis a hirdetőknek csak a hirdetésekre történő kattintások után kell fizetni. Ezért a Google érdekében is áll a minél hatékonyabb megjelentetés, azaz a releváns találatok listázása.

A találati listán egyértelműen elkülönülnek a fizetett találatok, a lap tetején és alján jelennek meg. A kutyakozmetikus példánál maradva:

 

 

Az Adwords hátránya, hogy a megjelenések számra korlátozott, havi költsége jelentősen magasabb, mint a keresőoptimalizálás költsége és egyébként a látogatók általában előnyben részesítik a nem fizetett találatokatAz Adwords vs SEO versenyről itt olvashatsz.

 

 

 

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS (SEO)

A keresőoptimalizálás a természetes (vagy más néven organikus) találatokhoz fontos. Ez önmagában egy óriási nagy szakterületté nőtt ki mára magát, korábban itt már foglalkoztunk a témával. Most egy újabb szeletet adunk összefoglalás jelleggel:

 

A Google találati lista sorrendjét egy bonyolult algoritmus adja, amelyet időközönként meg is változtatnak és ezért változik, hogy különböző időkben időközönként milyen weboldalak és milyen tartalmak jelennek meg a találati listában. A Google alapelve, hogy a felhasználó az első ezért elmondható, hogy azok az oldalak kerülnek az organikus találati lista élére, amik nagyobb felhasználói élményt tudnak nyújtani. Ez az élmény tartalmon keresztül valósul meg, vagyis a keresőrobotok azt a weboldalt tartják relevánsabbnak, amelyek leginkább arról szólnak, amire a felhasználó által beírt keresési kifejezések optimalizálva vannak.

 

Az egyetlen módja, hogy a keresőben előkelő helyezést érjünk el: pontosan azt kell adnunk a látogatónak, amit látni kíván. Az egész tartalomnak arról kell szólni, mint ami a látogató fejében van akkor, amikor a keresőszavakat beírja.

 

Ha szeretnél a Google első találatai közé bekerülni, vedd figyelembe, hogy mi alapján rangsorol a Google:

  • domain: domain kora, kulcsszó megjelenik-e a domainben, pontosan megegyezik-e a kulcsszó a domainnel
  • oldal rangsorolási tényezők: kulcsszó az aloldal címében (title), kulcsszó az oldal leírásban (meta description), kulcsszó használata a h1 címben/tartalomban, kulcsszósűrűség, oldal betöltési ideje, képek optimalizált mérete, tartalom frissessége, külső linkek, helyesírás
  • honlap jellemzői: egyedi és értékes tartalom, honlap felépítés, szerver elhelyezkedése, SSL tanúsítvány megléte, mobil barát megjelenés, Youtube videók, Google Analytics és Search Consol használata
  • linkek: webhelyre mutató linkek száma, képek alt tagjai, linkek versenytársaktól, közösségi média megosztások
  • felhasználók közötti rangsorolást befolyásoló tényezők: felhasználó keresési előzményei, földrajzi elhelyezkedése, online vásárlásokhoz kapcsolódó keresések
  • közösségi média jelenlét: Facebook kedvelések/megosztások száma, szavazások a közösségi oldalon, hiteles szerzők, társadalmi tevékenység

 

Tudd, hogy a Google rangsorolási listája a fent említetteknél sokkal-sokkal több elemből áll. Viszont ez egy állandóan változó lista, elvesznek-hozzátesznek tételeket és így kerül befolyásolásra a találati listában való elhelyezkedés. Nem minden pontnak tudunk megfelelni, de ha a főbb szabályokat betartjuk jó eredményeket érhetünk el.

 

Már a weboldal készítés során vedd figyelembe a ’Google elvárásait’, amit később a tartalomkészítés során is tarts szem előtt.

Ha minket bízol meg weblapod elkészítésével, segítünk az alapvető SEO beállításokkal és Analytics összekapcsolással.  Amennyiben komplett Online marketinget szeretnél, vagy csak a Weboldalad raknád rendbe SEO szempontból az sem jelent akadályt.

Az ajánlatokat mindenkinek igények szerint alakítjuk.
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!