Mi az a lead magnet?

A lead magnet, ismertebb nevén marketing csali, egy olyan ingyenes ajánlat, amiért cserébe email címet és esetleg még további információkat kapsz a látogatódtól cserébe. Olyan ellenállhatatlan ajánlat, amiért a látogató bizonyosan hajlandó lesz megadni a legféltettebb kincsét, az email címét.

Ezek az ingyenes anyagok hatékony eszköznek bizonyulnak a marketing szakemberek arzenáljában és a mostani digitális korban aranykorukat élik, hiszen azonnali információval tudunk szolgálni az olvasóknak.

Mi a lead magnet célja?

A lead magnet – továbbiakban csali vagy ingyenes anyag- célja, hogy inspirálja az embereket, akik a te tartalmadat fogyasztják, hogy rákerüljenek a mail címlistádra. A cél az, hogy ügyfelekké/ vásárlókká konvertáld őket. Korábban már itt írtunk részletesen a lead generálásról és annak fontosságáról.

A csali felajánlása elengedhetetlen része a tartalom marketingstratégiának, ezzel építhetünk hűséges követőbázist, olyan embereket akik valóban érdeklődnek a termékünk / szolgáltatásunk iránt és a későbbiekben nem vaktában lövöldözzük az ajánlatainkat.

Miért kell a csali?

A helyzet az, hogy az első webhelylátogatók kevesebb mint 2%-a vásárol bármit is az első látogatás alkalmával – és ez az igazán jól felépített weboldalak konverziós rátája. Tehát a kevésbé profi oldalakon tulajdonképpen semmi nem történik. Semmi, ami bármilyen hasznot hozna a tulajdonosának most, vagy bármikor a jövőben. Márpedig a weboldal célja nem az, hogy csilli-villidesgin-ja legyen, hanem hogy pénzt termeljen, vevőt hozzon.

Szóval akkor mit csinálnak a többiek, akik a weboldaladra találnak? Elmennek 😊 Jobb esetben még böngésznek egy kicsit, esetleg keresgélik a megoldást a problémájukra az oldalon, talán még fontolóra is veszik az ajánlatodat.

Tehát a webhelylátogatóid túlnyomó többsége még nincs „vásárlási üzemmódban”, akkor valószínűleg inkább elüldözöd őket ha erőszakosan és kéretlenül az arcukba tolod az termékedet vagy szolgáltatásodat. Ezért mit csinálsz helyette? Hát elkéred az email címét. Ennek során engedélyt kérsz, hogy a továbbiakban is kapcsolatban maradhassatok. Megköszönöd egy ingyenes anyaggal, hogy bizalmat szavazott neked és kezedbe adta a mail címét.

Persze a kihívás többi, nagyobb része még csak ez után követezik; mégpedig a kapcsolatépítés és a nagyobb bizalom megszerzése. Ez időbe telik és általában több „érintésre” (még több ingyenes ajánlatra) van szükség, mire az egész végén megtörténik a hőn áhított vásárlás.

Az új jelmondatod legyen: adni, adni, adni… és csak ez után kérni!

Rá kell hangolnod a közönségedet a terméked, szolgáltatásodra. És ne aggódj, attól mert „ingyen van” nem lesz kevésbé értékes. Sőt! Bizalmi faktorként funkcionálnak az elérhető ingyenes anyagok. De figyelj rá, hogy az anyag amit adsz:

  • elég nagy képzelt és valós értéke kell, hogy képviseljen (akarja megszerezni azt az e-bookot, mert arra számít, hogy hasznos információk lesznek benne. És legyen is benne értékes tartalom, különben a bizalomvesztés és a leiratkozás garantált)
  • azonnal, ott és most akarja a látogatód
  • kapcsolódjon a fő termékedhez, fő szolgáltatásodhoz

Ingyenes anyagok, amiket már holnap odaadhatsz a látogatóidnak

1.E-book

Egy eBook az egyik legjobb választás csalinak. Rugalmas a formátuma és nagyszerű lehetőség a kreativitás kiélésére. A legnépszerűbb stílus a természetesen „hogyan kell…” valamit  csinálni és ennek változatai.

Noha az eBook tartalmát különféle módon jelenítheted meg, a PDF formátum még mindig a legnépszerűbb, mivel az olvasók a későbbiekre is el akarják majd menteni.

2. Email tanfolyam

Ez tulajdonképpen egy pár napos kurzus, aminek az anyagát emailben küldöd el. Ezalatt az idő alatt a feliratkozó megtanulja valaminek az alapjait, betekintést nyer mondjuk egy adott szakma rejtelmeibe. Ezzel felkeltetted az érdeklődését és elkezdheted komolyabb ajánlatokkal is bombázni.

3. Hírlevél

Elég ősi csali trükk és ma már ennél kifinomultabb eszközökre van szükség. De ha úgy érzed, hogy a személyes márkád van olyan erős, hogy önmagadért , az általad közvetített üzenetekért feliratkozzanak, akkor hajrá!

 

4. Ellenőrző lista / check lista

  • 10 lépésben a tökéletes önéletrajz felé
  • Ezeket ne hagyd otthon, ha egzotikus országba mész nyaralni
  • A reggeli arcápolási rutin lépései

 

5. Munkafüzet, naptár, évtervező, inspirációs anyag, nyomtatható minták

 

MÉG MÉG ingyenes anyagok

  • zárt tartalom, exkluzív tagság
  • inspirációs idézetek
  • receptek, hasznos tanácsok
  • webinárium, rendezvény
  • live videók
  • titkos kuponkód
  • előrejelzés, gazdasági szektor állapota
  • oktatóvideó, tutorial
  • ingyenes termék minta, ingyen 20 perc konzultáció
  • ajándékba adom könyvem első 100 oldalát

Ha úgy érzed hasznos volt, amit olvastál, ne felejtsd el megosztani.