Úgy érzed minden tőled telhetőt megtettél, hogy növeld a webshopod eladásait, mégsem történik semmi? Belefáradtál már, hogy nem tetszenek az eladási statisztikák? Akkor itt az ideje, hogy egy-két posztnál többet tegyél a webáruházad fellendítése érdekében.

A webshopmarketing folyamatos munkát, energiát és promóciókat igényel, ha folyamatosan új ügyfeleket szeretnél szerezni, illetve meg akarod tartani a már nálad vásárolt vevőidet.

Ehhez nyitottnak kell lenned új taktikák kipróbálására, lesznek olyan tippjeink, amik kívül esnek a komfort zónádon. De mi van ha a komfort zónádon kívül óriási vevő bázisra találsz?

Az alábbiakban pár egyszerű, mégis hatékony módszert mutatunk be, amik segítségével fellendítheted online üzletedet. Amíg nem próbálod ki őket, nem fogod tudni mik működnek a te webshopod és célközönséged esetében. Egy fizikai bolt esetében is így működik: nem fognak a vevők megjelenni, ha nem tudják, hogy téged pont abban az utcában találnak meg.

Vágjunk is bele

1. Kampányolj rendszeresen, legyenek promóciós időszakok

A legtöbb fizetős webáruház lehetőséget ad promóciós kódok használatára, arra, hogy különféle időszakos kampányok keretén belül kiemelt forgalomra tegyél szert. Ügyelj rá, hogy ez ne csak ár akció legyen és ne feledkezz meg a rendszerességről sem. Használd ki az ünnepi (alkalommal kapcsolatos) vásárlási kedv előnyeit például:

  • Karácsony, Black Friday
  • Anyák napja: állíts össze a termékeidből egy csomagot kifejezetten édesanyáknak
  • szezonális pl.ha kozmetikai termékekkel foglalkozol tavasszal indíts egy kampányt a fényvédő krémekre, télen pedig a hidratáló krémekre. De például Halloween előtt a smink termékek, smink lemosók biztosan kelendőbbek.

2. Vedd elő az e-mail listádat és emlékezted a vevőket a vásárlásra

Kezdj el hetente legalább egyszer hírlevelet küldeni. Tartalma legyen tömör, aktuális, érdekes és természetesen linkeljen át egyből a webshopba. A hírleveledben írhatsz arról, hogy:

  • új termék érkezett a webshopba
  • most írtál egy remek cikket a legkelendőbb termék használatáról
  • éppen közzétettél egy videót, amiben kollégád gyakorlati tippeket ad
  • vállalkozásodnak milyen siker történetei vannak

és természetesen néha napján egy komolyabb, mondjuk határidős kampányt is becsempészel a levelek közé

3. Kezdj el blogolni

Sokat írtunk már a blog fontosságáról, például itt – de nem győzzük hangsúlyozni, hogy milyen fontos eszköz van a kezedbe. A blog nagyszerű eszköz arra, hogy az iparágad vezetőjévé válj, „szakértői státuszt” érj el.

Technikailag ne felejtsd el, hogy tegyél legalább egy releváns linket a cikkedbe, ami valamelyik termékedre mutat a webshopban. Fontos, hogy informatív és hasznos szövegeket írj.

A minőségi blogbejegyzések növelik az online üzleted forgalmát. Ha nincs időd vagy jó írói vénád, mindenképpen érdemes kiszervezni profi szövegírónak (ez egy garantáltan megtérülő befektetés).

4. Keress fel bloggereket, vloggereket

Végezz egy online kutatást azzal kapcsolatban, hogy a termékeid milyen más iparágban működhetnek még. Például illatgyertyákat készítesz egy nagyon spéci környezetkímélő anyagból. Keress fel életmód blogokat, környezetvédő egyesületeket, vloggereket akik házi készítésű árukról írnak.

  • válaszd ki azokat, akiket a legtöbben követnek
  • Instagramon, Facebookon járj utána hány komment érkezik egy-egy bejegyzésükre
  • amikor felveszed velük a kapcsolatot mond el nekik miért szereted a blogukat/ oldalukat/ videóikat. Majd röviden magyarázd el miért érzed úgy, hogy a te terméked említésre méltó az ő oldalukon.
  • küldj nekik ingyenes termékmintát és ha megengedheted magadnak, ajánlj fel nekik még egyet, amit ők is tovább adhatnak ajándékba.

Végeredményben te fogsz kapni egy értékelést, egy backlinket az oldaladra és egy felbecsülhetetlen írást a közvetlenül a célközönséged közelében.

5. Felvétel indul

Az emberek imádják a videókat – könnyen meg lehet osztani, könnyű egyértelmű érzelmeket közvetíteni és világosan szerepel benne a terméked.

Tegyük fel, hogy egy baba termékekre szakosodott webáruházad van és a biztonságos utazás azon a héten a téma. Mutasd meg egy videóban, hogy milyen könnyen lehet beszerelni a baba hordozót az autóba. De, ami fontosabb, hogy kapd lencsevégre milyen boldog a baba és a mama is!

Ha készen vannak a videók, hozz létre egy céges YouTube fiókot töltsd fel oda a videókat és oszd meg a többi közösségi média csatornán is.

A live bejelentkezések Instán és Facebookon egyaránt lehetőséget biztosítanak arra, hogy a vevőid bepillantást nyerjenek a kulisszák mögé: így dolgozunk ma, így csomagoljuk a terméket, így töltjük az ebédszünetet stb stb

Még több webshop marketing tipp:

  • tedd be az áruház linkjét az email aláírásodba
  • nyomtatott marketing anyagon mindig legyen rajta a webáruház URL-je
  • tegyél ajándék kupont a kiszállított csomag mellé
  • optimalizáld a termék képeket és leírásokat
  • használd ki a Google Shopping adta lehetőségeket
  • támogass helyi eseményeket
  • engedd, hogy a vevők termékvéleményt írhassanak az oldaladon

Hasznos volt a cikk? Ne felejtsd el megosztani 😊