A logó a céged védjegye.
Szinte mindenki, aki találkozik a cégeddel vagy a vállalkozásoddal, a logóddal találkozik először. A logó végigkíséri a potenciális ügyfeledet vagy vásárlódat a teljes vásárlási folyamaton. Ott van a plakátjaidon, szórólapjaidon, a névjegykártyádon, bármilyen reprezentatív ajándékodon, minden előadásodon vagy konferenciádon, a honlapod minden fő- és aloldalán és természetesen minden termékeden. A logó terveztetéssel tehát a céged védjegyét tervezteted meg.

A logó képviseli is a cégedet: ha tehát az üzleteidtől vagy irodáidtól, illetve az alkalmazottaidtól elvárod, hogy mindig kifogástalan legyen a kinézetük, akkor a logótól, amit egyszer kell megcsináltatni, és mégis mindenütt ott van, ugyanezt kell elvárni. Nem adhatsz alább a tökéletes megjelenésnél, márpedig ezt lehetetlen elérni a megfelelő hozzáértés, tapasztalat, eszközkészlet és géppark: azaz a logó terveztetés nélkül.

Milyen legyen tehát a jó logó? Milyen szempontokat kell figyelembe venni a logótervezésnél?

A jó logó elsősorban hiteles, hűen tükrözi a céged vagy a vállalkozásod profilját.
Ha például egy biztosítód vagy egy orvosi céged van, érdemes a letisztult, professzionális stílust választani, kevés mintával, hideg színekkel, sok fehérrel. Viszont, ha például egy „tarkabarka” játszóházat, vagy egy „hétszínvirág” családi napközit üzemeltetsz, akkor hangsúlyozhatod a melegséget, vidámságot, családias jelleget: meleg színekkel, vidám, színes mintákkal, játékos hatásokkal – természetesen ügyelve arra, hogy ne lépd túl a jó ízlés, igényesség, olvashatóság határait.

A logót tervező szakember segítségével gondold át és vedd végig, hogy mivel foglalkozik pontosan a céged, kik tartoznak a célcsoportodba, és mit várnak el ezek az ügyfelek! A logónak érdemes azt az érzetet, hatást kelteni, hogy erre az igényre, a vevőid igényeire reflektálsz, ahogyan nyilván a cég arculata is ezt teszi. Nagy különbség azonban, hogy szükség esetén, akár apró, lépcsőzetes, akár drasztikus váltásokkal, az arculat akár változtatható is, a logótervezésnél viszont sokkal inkább kell törekedni arra, hogy kiállja az idők, trendek, változások próbáját.

Fontosak-e tehát a trendek a logótervezésnél?

Egyrészt igen, valamelyest, hiszen változó világban élünk, nem mehetünk el a trendek mellett. Elkerülhetetlen, hogy friss, aktuális, naprakész vállalkozásként ábrázoljon a logód, kivéve persze, ha mondjuk retro termékeket forgalmazol, vagy pedig éppen a több generációra visszanyúló tapasztalatotok a fontos, mondjuk egy családi vállalkozásnál.

Másrészt pedig egy logó szempontjából a trendeknél fontosabb az, hogy hiteles és önazonos legyen: azaz a cégedet, szakmádat és a tevékenységedet hűen ábrázolja, akár generációkon át is képviseljen, ezáltal ismertté és felismerhetővé tegyen.

Egy profi szakember igyekszik mindkét szempontot figyelembe venni a logó tervezésnél, ügyelve a megfelelő arányokra, így dolgozom én magam is.

A logónk szinte maga a cégünk, az ügyfeleink számára, így a logó tervező grafikusra óriási feladat hárul. A logó hitelessé tesz bennünket: hivatalos, üzleties érzést kelt, erről tudnak bennünket beazonosítani az ügyfelek, ez a legfőbb arculati elemünk. Ezért csakis profira érdemes bízni a logód tervezését!

 

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!