Ne felejtsd el, hogy az internetes keresés arról szól, hogy az illetőnek valamilyen problémája van, valamire megoldást keres. Homeopátiás gyógyszert keres fogfájásra, kerámia bevonatos tepsit akar, bio vegyszerrel dolgozó takarítónőt keres. Egy biztos, ne gondold azt, hogy egyből és először a te oldaladra megy tudatosan és már rendel is. Nem!

Miért jó ez nekem?

Az érdeklődő beírja a saját nyelvén a keresőbe, amit ő gondol problémaként pl. homeopátia. Megnyit oldalakat, keresgél , „netezget”. Rátéved az oldaladra és itt neked 3-8 másodperced van válaszolni arra, hogy

  • melyik az a termék/ szolgáltatás, ami az ő problémájára megoldás
  • miért lesz ez neki jó
  • mennyibe kerül
  • hogy fogja megkapni

Még így sem biztos, hogy rögtön meg is vásárolja, hanem kapaszkodókat keres például vásárlói vélemények, orvosi ajánlás, szakértői blog, „hogyan használd” videókat. És neked ezeket mind meg kell adnod a potenciális vevődnek ahhoz, hogy ténylegesen vevő váljon belőle.

Ne száraz termékleírásokat tegyél közzé, hanem termék / szolgáltatás előnyöket. Miért fog megváltozni az élete, milyen hasznot hoz majd számára a terméked.

Vásárlás folyamata

Ne engedd el a vevőd kezét! Ha már elérted, hogy az oldaladon maradjon vezesd egészen a kasszáig. Ezt egyrészről a jól megtervezett felhasználóbarát weboldal designnal tudjuk elérni.

  • Legyenek egyértelműek a (CTA- CALL TO ACTION) cselekvésre felhívó gombok (rendelj meg, töltsd le , írj üzenetet)
  • ne legyenek zavaró elemek, felugráló, zenélő, villogó ablakok
  • tagold a szöveget, használj képeket

Segítsd a vásárlót abban, hogy a kritikus kérdéseket előre megválaszolod akár egy „gyakran ismételt kérdések” blokkban vagy infógrafikával a vásárlás menetével kapcsolatban:

  • hogyan lehet fizetni (kártyával, előre utalással, utánvétellel)
  • hogyan kerül kiszállításra a termék
  • lehet-e időpontot módosítani
  • hogyan lehet személyesen átvenni a terméket

Ezért fontos, hogy a vásárlói visszajelzéseket gyűjtsd. Megtudhatod miben voltak bizonytalanok a vásárlók, hol lett volna szükség egy kis extra löketre, hogy meghozza a döntést.

Blog

A céges blog üzemeltetése mára a „must have”, azaz „kötelezően kell” kategóriába tartozik. Egyre több emberi keresi ezt a menüpontot a weboldalon, reflexszerűen pásztázza végig a felső menüsort a szeme és ha nincs ott, akkor porszem kerül a gépezetbe. Na persze nem csak a gomb kell, hogy ott legyen, hanem tartalom is alatt. A blogban bemutathatod részletesebben a termékedet / szolgáltatásodat. Válaszolhatsz a gyakran felmerülő vásárlói kérdésekre. Szakértői státuszt építhetsz fel a témában.

Egy terméket nem a száraz leírás ad el, hogy hány cm, mennyit fogyaszt, milyen anyagból van, hanem amit majd a valóságban tapasztalni fog. Egy ránctalanító krémet nem azért tesznek be a kosárba, mert ráírtad, hogy „akciós fiatalító kence”. Hanem azért, mert a blogodban szakmai cikket írtál a benne lévő hatóanyagokról, bemutattad egy rövid videóban hogyan kell használni a különféle állagokat és meginterjúvoltál egy kozmetikust a krém előnyeiről.

Árlista

Sokan azt gondolják, hogyha közzéteszik az árlistájukat akkor majd a vevő jól megijed és nem fog rendelni. Az a helyzet, hogy „kérj ajánlatot” még rosszabb, mintha kiírnád, hogy nálad 1.000 Ft a kifli.

Egyszerűen árazd be jól amit kínálsz és tedd közzé. Majd a piac amúgy is eldönti, hogy az sok vagy kevés. Arra, hogy kitöltse az érdeklődő az űrlapodat, várjon az árlistádra, ajánlatodra szimplán nincs idő a mai felgyorsult világban. Persze kivételek mindig vannak. Ha annyira egyedi dologgal foglalkozol, akkor persze legyen személyre szabott ajánlatod. De egy webfejlesztő, grafikus, asztalos, személy edző egy -tól -ig árat kell hogy tudjon közzétenni az oldalán.

Kötelező tartalmi elemek

Ne feledkezz meg a weboldal kötelező tartalmi elemiről sem. Egyrészt a nevében is benne van, hogy kötelező, másrészről bizalom erősítő funkciót is ellát. Ilyet kötelező elemek az impresszum, Általános Szerződési Feltételek és az Adatvédelmi tájékoztató. Ha szeretnél ez tartalmáról részletesebb olvasni, irány korábbi bejegyezésünk.

Szólj a vevőd nyelvén

Biztos vagyok benne, hogy a magad szakterületén profi vagy és órákig tudnál mesélni a különböző autógumikról, processzor magsebességekről és a legújabb adószabályokról. De a weboldalad olvasója ennél egyszerűbb ember és egyszerűbb szöveget szeretne olvasni. Tehát törekedj rá, hogy szakzsargont csak nagyon indokolt esetben alkalmazz, egyébként a webszöveg legyen könnyed hangvételű; olyan, amit a célcsoportot befogad.

Szeretnél még több szakmai cikket olvasni? Látogasd meg blog oldalunkat!

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!