Fontos hír minden vállalkozónak, aki a MailerLite ingyenes csomagját használja: 2025. szeptember 23-tól változik a szabály, és az eddigi 1000 feliratkozó helyett már csak 500 feliratkozóig lesz elérhető a free verzió.

Ez azt jelenti, hogy ha most ingyenes fiókod van, és több mint 500 ember van a listádon, de nem váltasz előfizetésre vagy nem csökkented le a számot, akkor:

  • Nem tudsz több kampányt kiküldeni
  • Az automatizációid leállnak
  • Viszont a feliratkozó gyűjtő formok, popupok és landoló oldalak továbbra is működni fognak.

Nézzük meg, mit jelent ez pontosan, és hogyan tudsz felkészülni a változásra!

Miért fontos ez a változás?

A MailerLite eddig az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú email marketing eszköz volt a piacon, főleg kezdő vállalkozóknak. Az ingyenes csomag 1000 feliratkozóig elég kényelmesen használható volt – kampányok, automatizációk, alap statisztikák mind belefértek.

Most viszont szigorodik a limit, így az a vállalkozás, akinek a listája 700, 800 vagy akár 999 főből áll, kénytelen lesz:

  • vagy előfizetni a fizetős csomagra,
  • vagy törölni/letisztítani a listáját 500 fő alá.

Mi történik szeptember 23. után, ha nem lépsz?

  • Az email kampányok küldése blokkolva lesz.
  • Az automatizációk (pl. „üdvözlő email”, „kosárelhagyó sorozat”) megállnak.
  • Az új feliratkozókat ugyan be tudod gyűjteni, mert a popupok és űrlapok menni fognak, de nem fognak kapni emailt.

Ez olyan, mintha lenne egy gyönyörű kirakatod, amibe folyamatosan érkeznek az emberek, de az ajtó zárva marad: nem tudsz velük kapcsolatba lépni.

Mit tehetsz most?

  1. Döntsd el, hogy előfizetsz-e

Ha a vállalkozásod már stabilan épül az email marketingre, és ténylegesen hoz bevételt, akkor a fizetős csomag logikus lépés. Gondolj bele: ha egyetlen kampányból visszajön a havi díj, akkor megéri.

  1. Listatisztítás

Ha közel vagy az 500-hoz, de sok olyan feliratkozód van, aki régóta nem nyitja meg az emailjeidet, érdemes listát tisztítani. Egy kisebb, aktív lista sokkal értékesebb, mint egy nagy, inaktív.

  1. Nézz körül alternatívák között

Ha most induló vállalkozó vagy, érdemes körbenézni más email marketing szolgáltatóknál is (pl. Brevo, ConvertKit, Mailchimp). Mindegyiknek van valamilyen ingyenes vagy belépő szintű csomagja.

  1. Használd ki a landing page és form funkciókat

Még ha nem is fizetsz elő, a MailerLite ingyenes verziója továbbra is működni fog gyűjtésre. Így addig is építheted a listát, csak kommunikálni nem fogsz tudni, amíg nem rendezed a csomagodat.

Összefoglalva

A MailerLite változtatása sok vállalkozót érint, de egyben lehetőség is: elgondolkodhatsz azon, hogy mennyire stratégiai nálad az email marketing. Ha csak kísérletezel, talán belefér a lista csökkentése. Ha viszont komolyan építed a vállalkozásodat, akkor ez egy jó jel: ideje szintet lépni, és előfizetni egy profi csomagra.

További információt és gyakori kérdésekre a választ megtalálod a MailerLite hivatalos oldalán: MailerLite GYIK