Az örök dilemma SEO vagy Google Ads
Általánosságban elmondhatjuk, hogy örök dilemma az online marketing világában az ADS vagy SEO hatékonyságának a bizonyossága. Sokan vitatják ezt a kérdéskört, hiszen több dolog függvénye.
Fussunk egy gyors áttekintést! Korábban már írtam róla, hogy a SEM (Search Engine Marketing) két lábból áll – SEO = keresőoptimalizálás, és a -SEA/Adwords /PPC. A SEA jelentése, – Search Engine Advertising, azaz a keresőreklámozás, gyakorlatilag ide tartozik a Google Adwords programja.
Nézőpont kérdése a sikeresség,
- A SEO-val lassabb, de hosszan tartóbb hatást tudunk elérni, mindezt díjmentes kattintásokkal.
- Míg az Adwords egy drága, de gyors eredményt hozó megoldást ígér, de azt fontos tudunk, hogy egy időszakos dologról beszélünk, ugyanis amint leállításra kerül a kampányunk, a hirdetéseink nem fognak megjelenni.
Azt hogy mit választunk leginkább a büdzsé alapján érdemes eldönteni, az Adwordsbe tömérdeknyi pénzt lehet belefeccölni.
Másodkörben gondolkozz el rajta, hogy menny idő alatt szeretnél sikereket elérni. Tudom…. tudom… Mindent olcsón és azonnal.
De a marketing nem így működik.
Gyorsaságban az Adwords vetekszik a SEO-val, ahol akár 6-12 hónap is lehet, mire sikereket érünk el.
Mérlegelj!
Valóban sok neked a 6-12 hónap?
Mit gondolsz, mi a jobb, ha egy lassabb, hosszú távú dologba fektetünk kevesebb pénzt, időt és energiát, vagy ha egy gyors megoldásba nagy összegeket.
Gondoljunk csak a banki szektorra. Egyik barátom személyi bankárként dolgozott. Mindig sokat beszélgettünk az ügyfelekről. Nagyon érdekes ,mert két teljesen eltérő szakma ,de mégis hasonló problémák vetődnek fel. A marketing is olyan mint egy fajta befektetés. Minden ügyfél rövid időn belül szeretne kimagasló eredményeket látni. Viszont ennek meg kell fizetni az árát. Aki figyel a részletekre, és következetesen építi a tartalmat, az idővel nagyon sok pénzt tud megspórolni. Aki csak a gyors ügyfélszerzésre megy rá , ott addig lesznek látványos eredmények amíg véget nem érnek a kampányok.
Mit javasoltok egy kezdő vállalkozásnak?
Először mindenképpen érdemes több lábon állni. Ilyenkor azt szoktuk ajánlani, hogy párhuzamosan futtassunk hirdetéseket a Google Ads felületén, de közben kövessük a SEO alapelveket is. Így idővel csökkenthetjük a hirdetési költségeket,és később akár teljes egészében elhagyhatjuk a fizetett hirdetéseket.
Ha valahol elakadtatok,vagy bármi kérdésetek vetődött fel a témában keressetek fel minket bátran!
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!
Related Posts
Szólj hozzá te is!
- Weboldalon (0)
- Facebook fiókkal
Legutóbbi bejegyzések
- AI kontra Google: miért marad még mindig a Google a keresések királya
- YouTube & Discover hirdetések: mit tilt a Google?
- 10+1 digitális eszköz, amivel felpörgetheted a vállalkozásod produktivitását
- SEO még mindig él: így működik a Google AI Overview a gyakorlatban
- Nem elég az első eladás: így építs folyamatos ügyfélkört webshopoddal
Kategóriák
- Design (12) 12
- Email marketing (9) 9
- Grafikai tervezés (17) 17
- Hasznos (80) 80
- Ingyen weboldal (1) 1
- Keresőoptimalizálás (30) 30
- Marketing (67) 67
- SEO (32) 32
- Social media (38) 38
- Tárhely (9) 9
- Vállalkozás (41) 41
- Weblapkészítés (41) 41
- Webshop (25) 25
- WordPress (29) 29