Az örök dilemma SEO vagy Google Ads
Általánosságban elmondhatjuk, hogy örök dilemma az online marketing világában az ADS vagy SEO hatékonyságának a bizonyossága. Sokan vitatják ezt a kérdéskört, hiszen több dolog függvénye.
Fussunk egy gyors áttekintést! Korábban már írtam róla, hogy a SEM (Search Engine Marketing) két lábból áll – SEO = keresőoptimalizálás, és a -SEA/Adwords /PPC. A SEA jelentése, – Search Engine Advertising, azaz a keresőreklámozás, gyakorlatilag ide tartozik a Google Adwords programja.
Nézőpont kérdése a sikeresség,
- A SEO-val lassabb, de hosszan tartóbb hatást tudunk elérni, mindezt díjmentes kattintásokkal.
- Míg az Adwords egy drága, de gyors eredményt hozó megoldást ígér, de azt fontos tudunk, hogy egy időszakos dologról beszélünk, ugyanis amint leállításra kerül a kampányunk, a hirdetéseink nem fognak megjelenni.
Azt hogy mit választunk leginkább a büdzsé alapján érdemes eldönteni, az Adwordsbe tömérdeknyi pénzt lehet belefeccölni.
Másodkörben gondolkozz el rajta, hogy menny idő alatt szeretnél sikereket elérni. Tudom…. tudom… Mindent olcsón és azonnal.
De a marketing nem így működik.
Gyorsaságban az Adwords vetekszik a SEO-val, ahol akár 6-12 hónap is lehet, mire sikereket érünk el.
Mérlegelj!
Valóban sok neked a 6-12 hónap?
Mit gondolsz, mi a jobb, ha egy lassabb, hosszú távú dologba fektetünk kevesebb pénzt, időt és energiát, vagy ha egy gyors megoldásba nagy összegeket.
Gondoljunk csak a banki szektorra. Egyik barátom személyi bankárként dolgozott. Mindig sokat beszélgettünk az ügyfelekről. Nagyon érdekes ,mert két teljesen eltérő szakma ,de mégis hasonló problémák vetődnek fel. A marketing is olyan mint egy fajta befektetés. Minden ügyfél rövid időn belül szeretne kimagasló eredményeket látni. Viszont ennek meg kell fizetni az árát. Aki figyel a részletekre, és következetesen építi a tartalmat, az idővel nagyon sok pénzt tud megspórolni. Aki csak a gyors ügyfélszerzésre megy rá , ott addig lesznek látványos eredmények amíg véget nem érnek a kampányok.
Mit javasoltok egy kezdő vállalkozásnak?
Először mindenképpen érdemes több lábon állni. Ilyenkor azt szoktuk ajánlani, hogy párhuzamosan futtassunk hirdetéseket a Google Ads felületén, de közben kövessük a SEO alapelveket is. Így idővel csökkenthetjük a hirdetési költségeket,és később akár teljes egészében elhagyhatjuk a fizetett hirdetéseket.
Ha valahol elakadtatok,vagy bármi kérdésetek vetődött fel a témában keressetek fel minket bátran!
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!
Related Posts
Szólj hozzá te is!
- Weboldalon (0)
- Facebook fiókkal
Legutóbbi bejegyzések
- Tölcsérmentés! Így szállítsd végig a vevőt a TOFU-MOFU-BOFU útvonalon
- A leggyakoribb SEO hiba: rosszul elnevezett képek
- Miért takarja ki a szöveged a TikTok? – És hogyan kerüld ezt el örökre CapCutban, 1 kattintással
- A reklám, amit az emberek önként néztek végig – ilyen a zseniális storytelling
- A nyár legnagyobb TikTok trendje – és amit minden vállalkozónak tanulnia kell belőle
Kategóriák
- Design (9) 9
- Email marketing (8) 8
- Grafikai tervezés (15) 15
- Hasznos (62) 62
- Ingyen weboldal (1) 1
- Keresőoptimalizálás (27) 27
- Marketing (57) 57
- SEO (28) 28
- Social media (32) 32
- Tárhely (9) 9
- Vállalkozás (21) 21
- Weblapkészítés (37) 37
- Webshop (18) 18
- WordPress (24) 24