A marketinges szakemberek szeretnek élményeket okozni a vásárlóknak, már a cutsomer journey – azaz a vevővé válás első szakaszában is. Mindamellett, hogy szeretnénk élményt nyújtani a webhelyünkre látogatók számára, leadeket akarunk szerezni amennyit csak tudunk. A legtöbb esetben mind a kettőt kipipálhatjuk. De amikor szóba kerül a pop-up ablakok témaköre, már konfliktusok merülnek fel. Vajon tényleg élményt, értéket adunk vagy csak egy idegesítő felugró ablakként fog a látogató az ajánlatunkra tekinteni?

A felugró (pop-up) ablakok ma már mindenhol ott vannak. Az elmúlt években óriásit fejlődtek a pop-up ablakok / pop-up formok és kedvelt marketing taktikai eszközzé nőtte ki magát, amivel promótálhatjuk a tartalmainkat, feliratkozókat gyűjthetünk, növelhetjük az e-mail listánk tagjait és erősíthetjük a lead generálást (ha érdekel a lead generálás kattints át erre a cikkünkre)

Vannak felugró ablak típusok, amik alig észrevehetőek és valóban értéket szeretnének átadni a látogatónak mondjuk egy letölthető e-book formájában. De vannak olyanok is amik teljesen elvonják a látogató figyelmét, idegesítőek és egyértelműen erőszakosan csak az e-mail cím megszerzése a céljuk.

A pop-up ablakok annyira elterjedtek, hogy már a Google-nek is lépéseket kellett tennie: be is jelentették, hogy büntetik azokat a webhelyeket, ahol zavaróan vannak a hirdetések beiktatva.

Tehát az 1 milló Forintos kérdés a marketing szakemberek számára, hogy vajon használniuk kell-e pop-up ablakokat vagy sem? Mielőtt belemerülnénk és megkísérelnénk megválaszolni a kérdést lépjünk egyet vissza és ismerkedjünk meg a pop-up ablakok időszámításunk előtti 😊világával.

Mi az a pop-up ablak?

A Wikipedia szerint, az első felugró hirdetés az 1990-es évek végén jelent meg a Tripod.com webhelyen. A kezdeti időkben ezek a felugró ablakok egy harmadik féltől származó hirdetések voltak (sokszor nem is voltak relevánsak azzal kapcsolatban amilyen témában böngészted az oldalt). Ezek olyan felugró hirdetések voltak, amit ma már a tankönyvekben az „rettenetes, ilyet ne csinálj sose” címszó alatt kell keresni. Biztosan emlékszel még az élénk szívű, csillogó-villogó (legrosszabb esetben zenélő és vibráló) ablakokra, amik a képernyődön felugorva értesítettek, hogy hatalmas díjat nyertél, te vagy a 100. látogatós és speciális kedvezményben részesülsz bla bla 😊 Tudom, hogy emlékszel rá és biztos vagyok benne, hogy az őrületbe kergettek – főként ha nem is lehetett „ki-ikszelni” őket 😊

Még azért manapság is bele lehet ilyenbe futni, de ez inkább már adathalászat. SOHA ne kattints rá:

Az idő múlásával a fogyasztók és a böngészőmotorok is képesek lettek figyelmen kívül hagyni ezeket a hirdetéseket: a felhasználók immunisak, szelektívek lettek ; a böngészőoldalakban pedig lehetőség nyílt blokkolni vagy letiltani ezeket a felugró oldalakat. És végül a hirdetők feladták a harcot.

Egy ideig el is tűntek az internetről ezek a pop-up formák, de aztán csak visszatértek újult erővel, azonban manapság már ritkán lehet találkozni ilyen, harmadik hirdető féltől származó felugró ablakokkal. Ma már marketing szakemberek használják ezt a technikát és igazi mesterművek tudnak születni, amik valóban értéket adnak miközben cselesen megszerzik mondjuk a mail címedet.

Leggyakoribb pop-up típusok:

  • teljes képernyős előugró ablakok, amelyek az oldal teljes tartalma felett csúsznak be

  • a képernyő középső részén, az oldal tetején megjelenő ablak

  • top banners: kis szalaghirdetések az oldal tetején

Mivel egyre több marketinges és kereskedő kezdte el használni a pop-up ablakok új generációját, egy komplett mini iparág épül a pop up ablakok fejlesztésére, finomítására. Ezért a pop-up ablakok megjelenése és időzítése is komoly kérdéssé vált.

A legnépszerűbb cselekvést kiváltó pop-up ablakok időzítésének pillanata:

  • a felbukkanó ablak rögtön akkor jelenik meg, amikor a látogató először belép az oldalra. Itt megjeleníthetünk éppen aktuális kampányokat, óriási kedvezményeket
  • a pop up akkor jelenik meg, amikor a látogató eljutott az oldal egy bizonyos pontjára. Ekkor már bizonyosak lehetünk, hogy végig olvasott egy nagyobb részt az oldalból, komolyan érdeklődhet a termékünk / szolgáltatásunk iránt
  • kilépési pop-up (exit pop-up): akkor jelenik meg, amikor a látogató éppen elhagyni készül az oldalt

Most hogy megismertük mivel is állunk szemben, térjünk vissza az eredeti kérdéshez:

Megéri pop-up ablakot alkalmazni?

Hogy röviden és tömören válaszoljunk: IGEN. A pop-up ablakok igenis működnek és pontosan ez az oka, hogy a marketinges szakemberek alkalmazzák őket.Egy jól összerakott, átgondolt pop-up stratégia 9% közeli konverziót érhet el. Az nem olyan rossz 😊

Ha érdekel milyen ingyenes anyagokat ajánlhatsz fel a látogatóidnak felugró ablak formájában, kattints tovább erre a cikkre, ahol 5+ tippet adunk ingyenes anyagok megvalósítására.

Hasznos volt számodra ez a cikk? Ha igen, kérlek oszd meg másokkal is.