Mi az a linképítés?

A linképítés az összefoglaló neve azoknak a tevékenységeknek melyek arra irányulnak, hogy hivatkozások mutassanak a weboldaladra. A weboldaladra mutató hivatkozások pedig még napjainkban is fontos részét képezik a különböző kereső algoritmusok rangsorolásának, mivel ez utal arra, hogy mások mennyire értékesnek találják a weboldaladat és annak tartalmát.

Fontos azonban, hogy nem minden link egyenrangú. A különböző linkek „értékét” az határozza meg, hogy pontosan melyik weboldalról mutat a Te honlapodra. Sokkal értékesebb például egy magas látogatottságú híroldalról érkező link, mint egy nemrég létrehozott blogról érkező. Ezt mindig vedd figyelembe, mivel a linképítés elsődleges célja, hogy hiteles és látogatott weboldalak hivatkozzanak rád.

Hogyan változott meg a linképítés?

Néhány éve még elfogadott gyakorlat volt a linkek vásárlása, azonban 2019-ben már kerülendő gyakorlat! Amennyiben a Google algoritmusa úgy véli, hogy az adott link pénzért cserélhetett gazdát, akkor több mint valószínű, hogy alacsonyabb helyezéssel fogja büntetni az ilyen gyakorlatot folytató weboldalakat. Ezért a „régi” linképítési technikák sokszor többet ártanak mint használnak.

A kereső algoritmusok és a látogatói szokások változása miatt, a linképítésnek is a tartalomra kell összpontosítania. Következzen néhány hasznos tipp, melyek használatával sikereket érhetsz el.

1. Minőségi tartalom létrehozása és közzététele

A legjobb és leghatékonyabb linképítési technika az egyedi, magas minőségű és megosztható tartalom létrehozása! Ahelyett hogy a keresőmotorok algoritmusát próbálnád meg kijátszani különböző linképítési technikákkal, készíts a látogatóidnak hasznos tartalmakat, melyeket meg is osztanak különböző felületeken.

2. Új hivatkozások, hibás linkek segítségével

Az másik hatékony linképítési technika, mikor felhívod különböző weboldalak figyelmét arra, hogy hibás linkek találhatók a weboldalán és szeretnél segíteni a naprakésszé tételükben.

Hogyan működik?

  • Kutasd fel és keresd meg azokat a weboldalakat, melyek tevékenysége hasonlít a tiédhez és úgy véled a tartalmaid a segítségére lehetnek, közösen növelni tudjátok mindkettőtök láthatóságát és látogatottságát
  • Határozd meg azokat a területeket, amiben a segítségére lehetnél (például elavult szakmai tartalom a weboldalán)
  • Tájékoztasd őket, hogy melyek ezek a tartalmak
  • Tegyél javaslatot arra, mely általad írt tartalommal tudják az elavult részeket naprakésszé tenni

3. Releváns hivatkozások kérése

Abban az esetben, ha még mutat sok hivatkozás a weboldaladra, kérd meg az ügyfeleidet, barátaidat és ismerőseidet, akiknek van honlapjuk vagy blogjuk, hogy helyezzenek el egy hivatkozást; ami a Te tartalmadra mutat. Arra mindenképpen figyelj oda, hogy ne a láblécben, hanem a tartalomban helyezzék el a linket és ami még fontos: csak olyan weboldallal vagy bloggal egyeztess, aki kapcsolódik a tartalmadhoz is! Ellenkező esetben semmi hatása nem lesz a hivatkozásnak.

4. Írj a versenytársaidénál jobb cikket

Nézd meg a versenytársaid weboldalát és keresd meg, hogy melyik cikkük a legolvasottabb, melyik teljesített a legjobban a közösségi médiákban. Ugyanebben a témában írj egy nagyon alapos, a versenytársaidénál sokkal jobb cikket. Használj minél több hasznos képet, amik hasznosak a felhasználóknak.

A lényeg, hogy szánj sok időt a tartalom létrehozására, hivatkozz benne szakértőkre és idővel a Te cikkedre fognak a legtöbben hivatkozni az adott témában.

5. Hozz létre infografikát

Az infografikák a legjobb tartalmak arra, hogy vírusként terjedjenek a weben illetve a közösségi médiában és rövid időn belül rengeteg megosztást, linket lehessen szerezni segítségükkel. A weben számos infografika készítő eszköz érhető el, amelyek minden segítséged megadnak ahhoz, hogy valóban látványos eredményt tudj elérni.

Keress egy olyan témát, amelyben statisztikai jellegű adatokat tudsz látványos formában megjeleníteni és hozz létre egy blog posztot, amelyben egy rövid szöveges tartalom mellett beszúrod az infografikát illetve letölthetővé, megoszthatóvá teszed. Népszerűsítsd a blog posztot illetve magát az infografikát a közösségi médiában és ha valóban jól sikerült, akkor rövid időn belül rengeteg további megosztást fog generálni. Az infografikák forrását általában meg szokták jelölni és itt jön a képbe a linképítés, ugyanis minden ilyen forrás megjelölés egy backlinket eredményez weboldaladon.

6. Írj ajánlásokat

Az ajánlások írásával mindkét fél, akik kapja és aki adja is csak nyer. Számos vállalkozás lehetővé teszi, hogy a weboldalán írj egy pár soros véleményt az általuk nyújtott szolgáltatásról.

Ez tökéletes módja a partnerek bizalmának növelésére, ezért nagy valószínűséggel el is helyezik a linkedet az ajánlás alján, az aláírásodban.

7. Linkgyűjtemények és blog aggregátor oldalak használata

A blog aggregátorok és linkgyűjtemények olyan oldalak, melyek a különböző iparágak blogjait és annak tartalmait gyűjtik össze és teszik elérhetővé. 2019-ben már nem annyira hatékony a használatuk, mint akár 1-2 évvel ezelőtt, azonban még mindig jól látható és hasznos forgalmat generálnak.

A linkgyűjtemények is haladnak a korral, már nem kizárólag egy weboldalt jelentenek, ahol felsorolják az adott témába vágó cikkeket és weboldalakat. A legtöbb linkgyűjtemény rendszeresen küld ki hírlevelet, az adott téma iránt érdeklődőknek, és ezekbe a hírlevelekbe ajánlásként bekerülnek a legjobb cikkek. Érdemes tehát magas színvonalú tartalmakat előállítani, hogy bekerüljünk egy hírlevélbe, ami sokszor több tízezer érdeklődő felhasználóhoz jutnak el.

Fontos, hogy csak olyan oldalakon tedd közzé a webhelyedet és cikkeidet, melyek megfelelnek a Google előírásainak, ezáltal nem fogják negatívan befolyásolni a keresési és tartalmi oldalon elfoglalt helyezésedet. Magyarországon ilyen megbízható aggregátor oldal például a lap.hu.

8. Egyedi és hasznos információ közzététele, ami egy piaci rést tölt be

Amikor azon gondolkozol, hogy milyen tartalmat hozhatnál létre ami viszonylag gyorsan előre kerül a Google keresési és találati oldalán, gondold át a következőt: Az elmúlt időszakban kerestél egy kérdésre választ de csak nagyon rossz választ találtál, vagy egyáltalán nem volt rá válasz?

Ha volt ilyen, akkor érdemes lehet ebben a témában egy alapos cikket vagy elemzést írnod, mert hamar előkelő helyezést fogsz kapni, a versenytársak hiánya miatt.

9. Oszd meg a tartalmaidat minél több közösségi médiában

Ahhoz, hogy tartalmaidra hivatkozzanak, először láthatóvá kell tenned magát a tartalmat. Ennek legjobb és leggyorsabb módja a közösségi média. Habár a keresőalgoritmusok minimális mértékben vagy egyáltalán nem veszik számításba a közösségi médiákból származó linkeket, a láthatóság és a figyelem felkeltése miatt elengedhetetlen a használatuk.

Minél többen ismerik meg a tartalmadat és látogatnak a weboldaladra, annál többen is fognak a tartalmaidra hivatkozni. Sikeres taktika még, ha a posztjaidban megjelölöd azokat a vállalkozásokat, akik szerepelnek a cikkedben, ezzel felhívva magára a cikkre a figyelmüket, ezzel növelve az esélyét, hogy ha hasznos számukra, akkor megjelenítsék a weboldalukon vagy blogjukban.

10. Helyi szintű szakértővé válás

Abban az esetben, ha vállalkozásod főleg egy adott térségben tevékenykedik, akkor érdemes ez kihangsúlyozni a weboldaladon is. Például egy ingatlanközvetítő vállalkozás aloldalt hozhat létre, ami rengeteg információval szolgál az adott településről, beleértve például az iskolákat, szórakozási és bevásárlási lehetőségeket. Amennyiben ez elég részletes és alapos, akkor a többi helyben működő vállalkozás weboldala az oldaladon található információkra fog hivatkozni.

 

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!