Bevezetés az internetes hirdetés rejtelmeibe: miért van rá szükség és milyen lehetőségeid vannak.

Ma már teljesen egyértelmű, hogy minden vállalkozásnak van valamilyen internetes megjelenése, legyen szó kis vagy közepes vállalkozásról, termékről vagy szolgáltatásról. Egy biztos, mindannyian ugyanazt akarják: a lehető legtöbb embert akarják elérni a lehető legkisebb befektetéssel, miközben a lehető legnagyobb profitra tesznek szert.

Ezt kivitelezni hatékonyan online hirdetési eszközökkel lehet. A hagyományos (offline) hirdetésektől eltérően az internetes hirdetések minden vállalkozás számára egyre könnyebben elérhetők és lehetővé teszik a célközönség gyors, egyszerű, hatékony és megfizethető elérését. Éppen ezért egyre nagyobb teret nyer az online jelenléttel rendelkező vállalkozások körében.

Habár a blog létrehozása alapvető fontosságú, a social media jelenlét elengedhetetlen és szükség van egy online marketing stratégiára is, a valóság az, hogy az internetes reklám is nélkülözhetetlen, és egyre inkább szokásossá és szükséges gyakorlattá válik.

Tudnod kell, hogy miért olyan fontos az internetes hirdetés, milyen típusú hirdetések vannak és milyen tippeket kell követni a legjobb eredmények elérése érdekében. Most pontosan ezt fogjuk neked megmutatni. Készen állsz?

Mi a legnagyobb előnye az internetes hirdetéseknek?

Képzelj el egy vonzó üzletet a világ egyik legjobb utcáján, ami a nap 24 órájában, az év 365 napján nyitva tart.Többé-kevésbé ez történik, amikor az internetes hirdetésbe fektetsz be: automatikusan láthatóvá válik a vállalkozásod olyan emberek ezrei előtt, akik egész életük során téged kerestek, de addig még csak nem is tudták, hogy létezel.

Az online hirdetéseket azért sem szabad figyelmen kívül hagyni, legyen szó KKV-ról vagy nagyvállalatról, mert akár pár ezer forinttal (például Facebook kiemelések) jobb láthatóságot szerezhetsz a vállalkozásod számára, ami minden bizonnyal a webhelyedre irányuló forgalmat és végül a vásárlást is növelni fogja.

Összefoglalva: egy jól megtervezett és kivitelezett internetes hirdetési kampány megsokszorozhatja a sikeredet. Ha szeretnél a kampányok elméleti kivitelezésébe belemerülni olvasd át ezt a cikkünket.

HA további okokra lenne szükséged, hogy miért vágj bele az internetes hirdetésekbe, akkor íme egy rövid lista, amiből beláthatod, hogy valóban szükséges a vállalkozásod fellendítéséhez:

  • láthatóság és lefedettség
  • idő spórolás
  • gyors eredmények
  • szegmentálási lehetőség
  • alacsony költségek
  • kétoldalú kommunikációs lehetőségek
  • hatékonyság
  • mérhetőség

Most már hogy tudod, miért érdemes fontolóra venned, hogy egy kis pénzt fektess az online hirdetésekbe, el is mondjuk melyek az internetes hirdetés legjobb formái, függetlenül attól, hogy mi a célod:

  • növelni szeretnéd a webhelyed forgalmát
  • láthatóság szerzése
  • új piacokra való belépés
  • márka imázs növelés
  • ügyfelek megtartása
  • értékesítés növelése

Az interneten történő hirdetés 9 legjobb módja

1.      Reklám a keresőmotorokban

Az egyik leggyakrabban használt internetes hirdetési módszer a Search Engine Marketing (SEM), de így szinte senki nem ismeri ezt a lehetőséget. Sokkal többet mond az, hogy Google hirdetés vagy Google Ads. (Régebbi ismert nevén: Google Adwords)

Az ilyen típusú hirdetések fő előnye, hogy lehetővé teszik a webhely pozíciójának javítását fizetett hirdetések révén. A felhasználók könnyebben találnak rád, mivel a hirdetésed megjelenik a releváns keresés eredményekben. Az ilyen hirdetés általában PPC, (pay per click) módszerrel működik, ami azt jelenti, hogy csak a hirdetéssel elért kattintásért kell fizetni. Személyre szabható, be lehet állítani a kattintások maximális összegét, melyet egy adott szóért fizetni kell.

Ami a felhasználást illeti, a keresőmotorok hirdetéseit a leginkább azok a hirdetők használják, akiknek fő célja az internetes forgalom és a konverziók növelése, mert ezzel olyan embereket lehet elérni, akik biztosan érdeklődnek a terméked iránt.

Kutatások szólnak ám arról is, hogy az internetezők úgymond immunissá váltak a Google kereső felső soraira, mert tudják, hogy az valamilyen hirdetés.

2.      Reklám a közösségi médiában

Buta dolog lenne figyelmen kívül hagyni azt a hatalmat, amelyet a közösségi média képvisel. A social media hirdetések nem csak a digitális marketingstratégián belül hatékonyak, hanem hatékonyságának köszönhetően a közösségi hálózatokon történő hirdetések egyre több követőt szereznek.

Valójában a közösségi média többsége lehetőséget kínál arra, hogy közvetlenül a platformon hirdetéseket hozzanak létre, legyen az üzenet és tartalom népszerűsítése, vagy pedig konkrét hirdetés létrehozása. A Facebook, a Twitter, a LinkedIn, az Instagram és a YouTube csak néhány ezek közül.

Ezenkívül lehetővé teszik a célközönség szegmentálását, és ezzel kiválaszthatod, hogy melyik embercsoportot akarod elérni. Nem csak ezzel, hanem promóciós üzenetekkel több embert is elérhetsz, magasabb pozícióba kerülhet a vállalkozásod. Ha érdekel ez a téma olvasd el a korábbi cikkünket ami arról szól miért hasznos a közösségi média.

3.      Bannerek

A banner valószínűleg a legismertebb online hirdetési forma, nagyrészt azért, mert ezek voltak az első hirdetések, amik megjelentek az interneten.

A lényegük, hogy stratégiailag fontos helyre tesznek különböző méretű, formájú és kivitelezésű reklámokat a weboldalon. A hirdetésre kattintó felhasználót pedig az adott weboldalra viszi. A probléma az, hogy manapság annyira telítettek vagyunk a reklámokkal, hogy alig figyelünk rájuk.

4.      Pop-up ablakok

Tedd a kezedet a szívedre és valld be őszintén, hány felugró ablakot csuktál már be életedben … Több tucatnyit. Régen ezek a pop up ablakok idegesítő módon felugráltak, zenéltek, villogtak és olyan helyre vittek ha rákattintottál, ahová nem akartál menni vagy vírusos lett tőle a géped.

Ezek a régi módszerek, azonban nem összekeverendők a mostanában nagyon divatos pop up ablakokkal, ami felkéri a látogatókat, hogy regisztráljanak, iratkozzanak fel a hírlevélre, adják meg az email címüket. Ezek ugyanis segítik az adatbázisod növelését és megalapozzák az email marketing stratégiádat.

5.      Email marketing

A reklám ezen formája már évek óta uralja az internetet és a következő évekre is azt jósolják, hogy az emailen küldött, kifejezetten személyre szabott üzenetek fognak nagy hasznot hozni.

6.      Videó hirdetések

Egyre több videós tartalmat fogyasztunk és a jövőben ezért lehet a videó a hirdetések új királya. Megszámlálhatatlan azon keresések száma, ami úgy kezdőik, hogy „Howto …” (vagyis hogyan csinálunk ezt vagy azt).

A videós platformok kiváló színteret biztosítanak arra, hogy bemutasd a termékedet hétköznapi használatban. (A legbonyolultabb körfűrészt is érdekessé és eladhatóvá tehetjük, ha bemutatjuk használat közben. Személy szerint legutóbb arra kerestem rá, hogyan kell egy bizonyos típusú kávéfőzőt kitisztítani)

Remarketing

A remarketing az egyik legjobb internetes hirdetési technika mind a kis, mind a nagy hirdetők számára.

Ez nem csak egy hirdetési forma, hanem egy nagyon jó szolgáltatás, amely lehetővé teszi személyre szabott hirdetések létrehozását, amit azoknak a felhasználóknak mutathatsz meg, akik korábban már meglátogatták a webhelyedet, de semmilyen konverziót nem hajtottak végre.

Akkor érdemes fontolóra venni, ha sok felhasználó elhagyja az weboldaladat anélkül, hogy bármit megvásárolna.Legyél óvatos, mert a remarketing rossz felhasználása agresszívnek tűnhet.

Annak ellenére, hogy ezek az internetes reklámozás fő formái, vannak még másféle lehetőségek is és akár össze is keverheted őket, és választhat egy olyan online hirdetési stratégiát, amely különféle típusú hirdetéseket tartalmaz.

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!