Azt kell, hogy mondjam a tartalommarketing áll hozzám a legközelebb, egy külön művészetként tekintek rá, hiszen általa lehetőségünk nyílik valami újat és maradandót alkotnunk, mindamellett, hogy költséghatékonyan felturbózhatjuk cégünk marketingtevékenységét.

Mit jelent a tartalommarketing?

Content, azaz tartalommarketing, egy olyan marketing kommunikációs eszköz, amely által tartalmat gyártunk, és ezzel foghatjuk meg az adott célközönségünket.

Hogyan használjuk a tartalommarketinget?

Valami pluszt adsz a vásárlóidnak, de nem kemény sales-el próbálod őket bekebelezni, hanem megmutatod a szakmai tudásodat, hogy valóban érdeklődsz, afelől amit csinálsz. Plusz információkat juttatsz el a célközönségednek, így értékesnek érezhetik magukat, és a bizalmukba férkőzöl. Általa lojálissá válnak a vásárlóid, de fontos, hogy számukra a valóban fontos dolgokról írj.


Nem tudod, miről készíts tartalmat?

A tartalommarketing lehet egy jó PR cikk, blog bejegyzés, esettanulmány, hírlevél, infógrafika, játék, képek, közösségi médiás tartalom, kvíz, podcast, videó, prezentáció, webinárium, napestig sorolhatnám. Szinte bármi! Használhatod a saját weboldaladon, de akár a közösségi médiát is segítségül hívhatod. Fórumot nyithatsz alatta és máris elindul a kétoldalú kommunikáció. Mindamellett, hogy felkelted a vásárlók érdeklődését, a keresőoptimalizálást és a linkmarketinget is jócskán fellendítheted vele.

Mire figyeljünk a tartalommarketingnél?

A tartalomnak olyannak kell lenni, ami érdekelheti a vásárlóidat, és a megfelelő fórumokon szükséges megjeleníteni. Egy jó tartalommal olyanokat és elérhetsz, akik eddig nem is ismerték a termékeidet. Fontos, hogy ügyelj a helyesírásra és pontosságra. A cikkek és a videók ne legyenek túl hosszúak, mert senki nem fogja végigmazsolázni őket.  Ez egy sarkalatos pontja a contentnek, hiszen megzavarhatod vele a kattintások általi eredményeknek és mutatóiknak a kiértékelését.

Lehet, hogy 100-an kattintanak egy 12 perces videóra, de az fix, hogy senki ne fogja, végignézi. Félrevezető!

Átlagban a cikkek legyenek 300-400 karakter hosszúságúak, kerüld a bullshitet és legyél lényegre törő!

Lőj be magadnak egy rendszert, ami alapján haladsz, mikor, mit és mennyit osztasz meg.
Nem kell túlzásokba esni, a túl sok és rendszertelen tartalom káoszt generál.

Használd a contentet és törj vele az élre!
Ha tetszett ez a cikk kérlek oszd meg másokkal is!