„Jó napot kívánok! Szeretnék kérni egy weboldalt. Mennyibe fog kerülni és mikorra lesz kész?”Nap mint nap érkeznek ilyen jellegű üzenetek hozzánk. Sokan azt gondolják, hogy a weboldal olyan, mint bemenni az ABC-be, kérni egy kiló kenyeret és elégedetten távozni a kasszától. Weboldalt készíttetni a bevásárlásnál sokkal bonyolultabb feladat. És a végeredmény sikeressége nagyban függ a megrendelő által előzetesen átgondolt és átadott információktól.

Azt, hogy miket kell egy weboldal árajánlatkérő üzenetben megfogalmazni alább összeszedtük.

Árajánlat kérés alapinformációk

  • A leendő weboldal koncepciója: Miért szeretnél weboldalt? Mi az céged/ vállalkozásod elsődleges célja a weboldallal? (pl. bemutatkozó oldal, márkanépszerűsítés, ügyfélszerzés, eladás, stb…)
  • Mik a szolgáltatási területeid?Mutasd be a céget pár mondatban.
  • Ki a honlap / céged célcsoportjai?
  • Mik az előnyök, amiért téged érdemes választani / tőled érdemes vásárolni?

Árajánlat designra vonatkozó kérdései

  • Van már konkrét elképzelésed a weboldal felépítésével, a menüpontok megnevezésével és az aloldalak tartalmával kapcsolatban?
  • Konkrétan milyen menüpontokat szeretnél szerepeltetni és az egyes menüpontok alatt milyen tartalmak nyílnának meg?
  • Szükség lesz-e olyan extra „funkciókra” a honlapodon mint pl. hírlevél küldés, kalkulátorok, raktárkészlet kezelés, bankkártyás fizetés, zárt felület tagoknak ?
  • Van olyan weboldal, ami tetszik, esetlegesen ahhoz hasonló megjelenést el tudnál képzelni sajátodnak is? Melyek ezek? Ez jó támpont lehet nekünk, de igyekezzünk a konkurenciától merőben más weboldalt készíteni.
  • Kikötések, elképzelések a leendő weboldal arculatával kapcsolatban: Van-e olyan meghatározó grafika, logó, színkombináció, bármi, amit feltétlenül kikötnél, nem engedélyeznél a honlap látványtervezésének során?

Árajánlatkérés technikai elemei

  • Van-e már regisztrált domain név és hozzá tárhely?Amennyiben nincs, szívesen segítünk ennek megoldásában is.
  • Ha szeretnél eladni a honlapon keresztül, van-e kész terved az értékesítési folyamatra?
  • Fontos-e hogy a weboldal jól jelenjen meg különböző eszközökön? Ma már a reszponzív design alapelvárás egy honlap megjelenésével kapcsolatban. Ezért nálunk minden átadott weboldal reszponzív. Ha szeretnél többet megtudni a témáról, olvasd el korábbi cikkünket.
  • Szeretnéd-e, ha a weboldalad bizonyos felhasználói keresésekre megjelenne a Google találati listájában?
  • Tisztában vagy-e a keresőoptimalizálás (SEO) alapjaival?
  • Fontosnak tartod-e honlapod látogatottságának mérését, a látogatók viselkedésének elemzését? A honlapodra látogatók viselkedésének méréséből megtudhatod, honnan jöttek ezek a látogatók (azaz mennyire sikeresek az egyes hirdetési helyei), mennyi ideig időztek honlapodon, mi volt az a pont, ahol visszafordultak (ott fejleszteni szükséges a honlap tartalmát) és milyen aloldalakra voltak kíváncsiak a legtöbben? Korábban itt már írtunk weboldal látogatottságmérés fontosságáról.
  • Igényelsz- e közösségi média integrációt?
  • Szükség lesz-e (most vagy később) a következőkre: céges logó, névjegykártya, levélpapír, szórólap, plakát, katalógus?

Ha a Ryck Posterhez (vagy bármely más weboldal tervező céghez is) fordulsz, érdemes a fentieket (ha nem is az összes pontját) átgondolnod és megválaszolnod. Ezzel egyrészt bebiztosítod, hogy egyedi árajánlatot kapj. Másrészt össze tudod hasonlítani a többi árajánlatot, amit kapsz.

 

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!