Gyakran kapunk megkereséseket, amiben egyedi webshop kialakítására (vagy már meglévő ráncba szedésére) kérnek fel minket. Ezeknek mi mindig nagyon örülünk, és lelkesen bele is vágunk az ügyfél mélyebb igényeinek a felmérésébe.

Legyen szó egyedi webshop fejlesztésről vagy bérelhető webáruház nyitásról, az első kérdés amit felszoktunk tenni:

milyen volumenű webáruházban gondolkozik és hány terméket kíván árulni?

Ekkor derül ki, hogy tulajdonképpen 2-3 fizikai termékről beszélünk vagy szolgáltató esetében mondjuk egy tanfolyamról. Ebben a helyzetben nem is webáruházra, vagy egyedi webshopra van szükség, hanem sok esetben elegendő szokott lenni egy jó landing oldal, szolgáltatás esetében pedig egy sales form.

Mi kell egy webshophoz?

Leginkább termék, termékváltozatok, kategóriák, márkák. Pontos számot nem tudunk mondani, hogy 5 termékig értékesítési oldal felett már csak webáruházban lehet értékesíteni. Segítség lehet, hogy ha az alábbi felsorolás közül többet igaznak érzel vagy igennel válaszolsz, akkor inkább webshopra van szükséged:

  • sok terméket tartalmaz a webáruház és gyakran frissül majd a terméktörzs
  • a termékekről terjedelmes leírások, sok szöveges tájékoztató anyag kell, hogy rendelkezésre álljon
  • termékek technikai paramétereit szeretnéd megjeleníteni
  • lesznek kapcsolódó termékek
  • szeretnél értékelést, kommentet a termékek alatt
  • szükség lesz termék és ár összehasonlító funkciókra

A webáruház nyitásnak több feltételei is van: alap és személyi feltételek, bejelentési és tájékoztatási kötelezettségek.
Ezekről részletesen itt olvashatsz. Ha pedig nem tudsz eligazodni a webshop motorok világában, kattints át erre a cikkünkre.

Mi az a landing oldal?

A landing oldal, szó szerinti fordításban landoló oldalt jelent. Ez az az oldal, ahová a látogatóid érkeznek. Landing oldal bármelyik oldalad lehet: nyitóoldal vagy a legnépszerűbb aloldalad. De az igazi landoló (avagy céloldalt) olyan értelemben használjuk, hogy ez az az oldal, ahová a banner-kampányból, email kampányból vagy közösségi média hirdetésekből érkeznek a látogatók.

Utóbbi kategória fontos most számunkra, hiszen valamilyen időszakos kampány vagy folyamatos hirdetéshez szeretnél landoló oldalt készíteni. Egy landing oldalnak mindig csak EGY célja van! Nem akarod félrevezetni, elnavigálni, ezt is meg azt is bemutatni. Egy cél! Jellemzően értékesítés, feliratkoztatás vagy ha „ráharapott” a csalidra, akkor átvezeted a termék sales oldalára.

A landing oldalt általában onnan lehet felismerni, hogy nincs fejléc, menüsor és lábléc az oldalon. Az oldal egésze végigvezet addig a pontig, amíg megrendeled a terméket / szolgáltatást. Valahogy így:

  • tégy egy ellenállhatatlan ajánlatot:Így tedd a pénz folyamatos áramlását természetes állapottá az életedben!
  • lépj rá a látogató fájdalompontjára: „Érezted már azt, hogy nem becsülik és nem fizetik meg eléggé a munkádat? Eleged van abból, hogy keményen dolgozol a pénzért, és élvezni akarod végre eddigi munkád gyümölcsét?”
  • leplezd le miről is van szó: „Online pénzteremtő kurzus”
  • kelts bizalmat, mutatkozz be:
  • mit ad pontosan az ajánlatod: „a legsikeresebb rendezvényed videófelvétele, 60 perces vezetett meditációs hanganyag, pénzteremtő munkafüzet, 30 perces konzultációs lehetőség”
  • kelts bizalmat korábbi vélemények felsorakoztatásával
  • fedd fel az ajánlat árát
  • kezeld a felmerülő kifogásokat: Miért van erre szükségem? Mit fogok ezzel nyerni? Hogy néz ki az online oktatás? Hogy kapom meg az anyagokat?
  • Megrendelés: tüntesd fel, hogy milyen bankkártyákkal lehet fizetni, írd le mi fog történni a fizetés után, miért biztonságos a bankkártyás fizetés

A landing oldalakról itt olvashatsz bővebben.

Ne feledkezzünk meg a nagy, látványos CTA – call to action (cselekvésre felhívó) gombokról sem. Ezt minden olyan blokk után betehetjük, ahol várhatóan megszületik a látogatóban az „ez kell nekem” érzés. Ne zsúfoljuk tele az oldalt „ EZT VEDD MEG” gombokkal. Inkább használjuk a következőket:

  • megrendelem
  • ez kell nekem
  • megvásárolom
  • kérem a programot

Ha úgy érzed megvan a termék vagy szolgáltatás, amit értékesíteni szeretnél keress minket bátran és segítünk kiválasztani és megvalósítani a legmegfelelőbb oldalt számodra.

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!