Az e-kereskedelem és ezzel egyidejűleg a webáruházak forgalma évről-évre növekvő tendenciát mutat. Az interneten vásárlók száma is folyamatosan növekszik, ami a technikai háttérnek, azonnali elérhetőségnek és a webáruházakkal szemben tanúsított növekvő bizalomnak köszönhető. Pontos adatok nincsenek, de ma Magyarországon közel 15.000 webshop üzemel. Ne lepődjünk meg ezen a számon, hiszen ma már 1-2 termékre is létrehoznak egy webshopot, illetve maga a webshop létrehozása is egy könnyen hozzáférhető és viszonylag egyszerűen megvalósítható feladat.

Ha te is webáruház nyitásán gondolkodsz, most elmondjuk milyen webshop motort választhatsz online áruházad alapjának.

Webshop motor kategóriák

A piacon több lehetőség közül választhatunk attól függően, hogy milyen igényünk van és milyen mélyen szeretnénk a pénztárcánkba nyúlni. Az alábbi webshop motorok közül választhatunk:

  • egyedi igényekre szabott webshop
  • hagyományos (open source) webshop motorok
  • bérelhető webáruházak
  • közösségi média webáruházak

 

Egyedi igényekre szabott webshop

Ritkán választott megoldás, mivel idő és költségigényes. Ezek olyan webshopok, amik teljesen a mi egyedi igényünkre lettek programozva, fejlesztve. Nagy szabadságot ad, de borzalmasan drága. Csak igazán nagy cégek engedhetik meg maguknak és minden további fejlesztés pénzbe kerül. Ha végképp nem találunk a piacon megoldást az igényeinkre, csak akkor válasszuk ezt a megoldást. Egy induló vállalkozás igényeit a következőkben felsoroltak közül bármelyik webshop motor ki kell,hogy elégítse.

Hagyományos (open source) webshop motorok

Az open source webshop rendszerek olyan nyílt forráskódú programok, amiknek a kódját bárki módosíthatja, bővítheti. Az open source webáruházak ingyen letölthetők.

WooCommerce

Ingyenes, WordPress-hez készített bővítmény, ami felruház egy normál weboldalt termékekkel, kosár oldallal, eladási mechanizmusokkal.

Magento

Olyan kereskedőknek ajánlott, akik már rendelkeznek e-kereskedelmi tapasztalattal. Funkcionalitása elsősorban a KKV és nagyvállalati igényekhez igazítva került kialakításra, továbbá remekül integrálható külső szoftverekkel (például ERP rendszerekkel). Fejlesztői készséget, komoly tudást igényel.

OpenCart

Teljesen testreszabható, sok sablonnal. Olyanoknak ajánlott, akiknek különösen fontos az egyediség, testreszabhatóság. Nemzetközi terjeszkedéshez, több nyelvű webáruház készítéséhez megfelelő. Magyar nyelvű támogatás szegényes hozzá.

PrestaShop

Kezelőfelülete bonyolult, de maga a webshopmotor jó funkciókat ad. Harmadik fél általi automatizálási lehetőségek korlátozottak. Kezelés és üzemeltetés szakértelmet kíván. Aktív magyar közösséggel rendelkezik.

 

Bérelhető webáruházak

A bérelhető webshop lényege, hogy a webshop bérbeadással foglalkozó cég lefejleszt/lefejlesztett egy olyan webshopot motort rengeteg funkcióval, amit már csak a bérlők rendelkezésére kell bocsátania. Vagyis a több ezer ügyfél nem saját magának fejleszti le a webshop motort, hanem egy „kulcsrakész” webshopot kap, amit már „csak” fel kell tölteni termékkel és meg kell tanulnia az admin felületet kezelni. Az „egységesítés” magában hordozza, hogy kevésbé lesz testre szabható webshop motor, de ma már annyira fejlettek ezek a bérelhető webáruházak, hogy az ügyfelek legnagyobb része megtalálja a számítását.

Kinek való a webshop bérlés?

Ha sok funkciót, egyedi megvalósítást szeretnél, akkor neked nem való a bérelhető webáruház. De egy kezdő vállalkozónak, egy pár termékes eladónak viszont nagyon is. Ha nincs szükséged sajátos design-ra, hanem „csak” egy felületre, ahol eladni szeretnél, akkor jó helyen vagy.

ShopRenter és UNAS

Magyarországon a ShopRenter és a következő pontban felsorolt UNAS a leginkább keresett bérelhető webáruház. Mivel magyar webshop motorokról van szó, ezért a székhelyük is itthon van. A ShopRenter debreceni az UNAS soproni cég.

Egy adott havidíjért cserébe szinte mindent kézhez kapunk: fejlesztés, hosting, támogatás, integráció számlázó és logisztikai programokhoz.

Próbaverzió elérhető 14 napig, ezt érdemes kipróbálni döntés megalapozóként.

Shopify

A Shopiify nemzetközi szinten is jól szereplő webshop motor. Rövid idő alatt egy biztonságos, funkcionális webshopot tudsz létrehozni. Teljes készletgazdálkodással és remek statisztikákkal rendelkezik. Hátránya, hogy csak pár alap sablon ingyenes, az alap havidíjon felül kártyás fizetések után jutalékot számít fel és az admin felülete csak angolul érhető el. Ezért olyanoknak ajánlott elsősorban, akik beszélnek angolul. Másodsorban azoknak, akik nyitni szeretnének nemzetközi piacokra. Végül de nem utolsó sorban, a rendszer képes összekapcsolni a hagyományos és webes üzletünket, tehát olyanoknak ajánlott akik az online boltot összekötnék offline üzletükkel.

Közösségi média webáruházak

Hobbieladásokkal foglalkozók számára ajánlott. Előnye, hogy több milliárd embert lehet például a Facebook webshopon elérni vele.Nagyon hívogató ez a szám, viszont vegyük figyelembe a hátrányokat:

  • forgalomirányítás, vevők terelése nem működik a „megszokott” marketing eszközökkel
  • egy olyan szervezet kezében van a tulajdonlás, aki önkényesen dönthet bármikor a szabályok módosításáról, akár az egész webáruház bezárásáról

Igények azonosítása webshop motor választás előtt

Hogy melyik webshop motor fogja legjobban a céljaidat szolgálni egy rövid check-lista segítségével eldöntheted.Azonosítsd az igényeidet az alábbiak átgondolásával és azt a webshop motort-t válaszd, ami a legtöbb pontban megfelel neked:

  • webáruház mérete, termékek száma
  • milyen költségkeret áll rendelkezésre
  • van-e technikai tudás a webshop kezeléséhez
  • vannak-e egyedi igényeink
  • milyen modulok, kiegészítők, bővítmények elérhetők
  • milyen szoftvereket (pl számlázó, raktárkészlet kezelő) lehet integrálni hozzá
  • könnyű, felhasználó barát admin és front felület
  • bővítési lehetőségek

Ha van egy jó ötleted vagy terméked ne gondolkozz sokáig.
Kérj ajánlatot webáruházad felépítéséhez.

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!