A weboldal a vállalkozás virtuális kirakata. Sok helyen a weboldalt portálnak vagyis bejáratnak, kirakatnak szokták hívni. Képzeld el, hogy a céged a legnépszerűbb, legforgalmasabb utcában van, viszont a kirakatod ablaka koszos, bent az áruid rendezetlenek, lejárt divatúak. Minden bizonnyal senki nem lesz, aki nálad költené el szívesen a pénzét. Ugyan ez a helyzet a weboldallal is. Vágási Feri a Szomszédok című sorozatban már 1995-ben megmondta, hogy be kell szállni az internetbe –  ez azóta sem változott, csak ma már máshogy fogalmazzuk meg. Lerágott csont, de igaz, hogy amelyik vállalkozás nem rendelkezik online jelenléttel, az nem létezik.

 

Ma már az emberek többsége, ha keres valamilyen terméket vagy szolgáltatást kinyitja a laptopját vagy az okostelefonját böngészve kezd el keresni. És ezt bárhol, bármikor megteheti. Vagyis a te vállalkozásodnak is mindig elérhetőnek kell lennie. Az interneten keresünk információt, vásárolunk termékeket, veszünk igénybe szolgáltatásokat, vagy éppen közösségi média fórumokon szólalunk fel, blogbejegyzéseket olvasunk, influencer videókat nézünk ez annak hatására vásárolunk. Nem is beszélve arról, hogy a tanulás vagy az élményszerzés (játékok, viruális fotóalbumok, virtuális helyszínbejárások) is online történik.

 

Sokan úgy gondolják, ‘ minek nekem weboldal, nem akarok én senkihez sem szólni, más az én célcsoportom’. A gond az, hogy a weboldal visszafelé is működik, vagyis az online felülettel nemcsak te éred el a célközönséget, hanem azon keresztül a célközönség is elér téged. Elég hamar bezárul a kör: ha nem vagy valamilyen formában online jelen, akkor nem találnak rád a potenciális vásárlók. Az online és digitális világ más csatornák felé terelte a cégeket és magánembereket is. Új marketingkommunikációs csatornák jöttek létre, felerősödött az online marketing és a weboldal egy elengedhetetlen kommunikációs platformmá vált.

 

Gondoljunk csak bele, mi mindenre szolgál a weboldal!

  1. Arculati elemként prezentálja a vállalkozást
  2. Az információszolgáltatás, kapcsolattartás és üzletkötés helyszíne (például grafikai anyag megrendelés kapcsolati űrlapon keresztül, szállás lefoglalása, rendelés webáruházból)
  3. Önkifejezés eszköze (például fotósoknak portfólió bemutatása, coach szakmai blogja)
  4. Cselekvésre (vásárlásra) ösztönöz, segít az ismertség növelésében, az imázs építésében

 

Ha még mindig úgy érzed, hogy nincs szükséged weboldalra, mondom tovább a miértekre adott választ:

 

  1. Így válik a céged hitelessé

Mint már említettem, aki nincs fent az interneten az nem létezik. Ha valaki szeretne többet megtudni a cégedről, az elsőként a Google keresőt fogja használni. Beüti a vállalkozásod nevét és ha semmilyen találatot nem fog kidobni, akkor garantált a vevő vesztés. A weboldal egy biztonságot ad a vevőidnek, főleg ha azon referenciákat, fontos információkat (például gyakran ismételt kérdésekre válaszokat) is közölsz magadról az áru vagy szolgáltatás bemutatása mellett. Céges telefonos és email-es elérhetőség egy újabb lépés a kapcsolat és bizalomépítésben.

 

  1. Azért kell, mert a konkurenciádnak is van

Te kiben bíznál meg jobban? Egy szolgáltatóban, akinek a céges nevére egyedül az online cégjegyzékben találsz bejegyzést? Vagy olyanban, akinek van egy profin elkészített, információban, képekben, referenciákban, blogban gazdag weboldala. Hidd el, hogy a konkurenciádnak ilyen van és röhög a markában, hogy elhalássza előled az ügyfeleket.

 

  1. Pénzt spórol neked

A weboldal elkészítésének van egy kezdeti költsége, ez igaz és nem is lehet elkerülni (az ingyenes weblapkészítésről szóló korábbi cikkünket itt elolvashatod). Azt a döntési folyamatot nehezen lehet mérni, hogy végül hányan választják a te termékedet, szolgáltatásodat csak azért mert volt egy jó weboldalad. Hónapok elteltével fog igazolást nyerni, hogy jó döntés volt a weboldal, amikor a statisztikáid azt mutatják, hogy mennyivel több terméket adtál el vagy lett több ügyfeled.

 

Na? Szükséged van egy weboldalra? Ha a válasz igen, akkor keress minket!

 

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!