A weboldal létszükségletét ma már senki nem vitatja. A weboldal a vállalkozás online kirakata, ez az első felület, amivel a potenciális vásárlók találkoznak. Mégis sokan vannak, akik nem takarítják rendszeresen a kirakatot, hagyják azt beporosodni. Vagyis miután elkészült a weboldal fellélegezve dőlnek hátra és hagyják magára az oldal, gondolván “működik az magától is”. Kifizetik rendszeresen a webtárhely költségét, miközben a technika eljár a fejük felett. A weboldal nem egy statikus dolog. Az folyamatos karbantartásra, frissítésre szorul ahhoz, hogy élő maradjon.

 

Elhoztunk most 7+1 pontot, amik egyértelműen mutatják, hogy elavult weboldallal van dolgod.

Az elavult weboldal jelei

 

  1. Lassú betöltés

Biztosan tudod, hogy mindösszesen három másodperced van megragadni az oldaladra látogató figyelmét. Ha weboldalad elavult, akkor minden bizonnyal lassan, nagyon lassan, nagyon nagyon lassan tölti be a tartalmat. Ma már az érdeklődőnek nincs ideje arra,hogy “homokórázzon”, vagyis kivárja míg betölt az oldalad. Azonnal elveszíted a potenciális vásárlóidat, mert már zárják is be az oldalt, ha az nem azonnal (szó szerint egy szemvillantás alatt töltődik be). Le is írod teljesen a vállalkozásodat, mivel ma már egy jól működő weboldal alapfeltétele annak, hogy bizalmat szavazzanak vállalkozásodnak.

 

  1. Reszponzivitás hiánya

Ma már nem kérdés, hogy az a weboldal, amit nem lehet bármilyen kijelzőn kényelmesen elolvasni az oda sem állhat a start vonalra a böngészők figyelméért indított versenyben. Egyszerűen elképzelhetetlen, hogy bárki két ujjal majd ránagyít a szövegre, jobbra-balra lökdösi az oldal, hogy lássa a fejlécet. Ha profikra bízod a weboldalad frissítését nem is kérdés, hogy reszponzív oldalt fognak neked készíteni. Ha többet szeretnél tudni a reszponzivitásról olvasd el korábbi cikkünket.

 

  1. Nem felhasználóbarát

A netezők túlnyomó többsége a jól megszokott kapaszkodókat keresi, ha megnyit egy weboldalt. Jobban szeretik az egyértelmű, letisztult felületeket és a zavartalan felhasználói élményt. Ha nem tudod neki megadni, hogy könnyen navigálhasson, szörfölhessen akkor sajnos nem fogod az oldaladon tartani.

Konvenciók a felhasználóbarát weboldalért:

– 3 másodperces szabály: ennyi idő alatt el kell tudnia dönteni a látogatónak, hogy milyen oldalon jár (mi a szolgáltatásod, terméked), milyen problémájára talál megoldást, hová kell kattintania a válaszért

– tipikus szemmozgást követő oldal elrendezés (balról-jobbra, majd lefelé Z vagy F alakban)

– logikus navigáció: egyszerű menü struktúrával vezesd a látogatót, addig amíg cselekvést nem váltasz ki (hírlevélre feliratkozás, kapcsolatfelvétel, vásárlás)

– bal felső sarokban elhelyezett logó

– kattintás hatását keltő CTA gombok

– három vízszintes vonal a menüt, zászló a nyelvválasztót, nagyító a keresést jelenti

– egyértelmű, ösztönző gombok: ‘letöltöm’, ‘megrendelem’,

 

  1. Zavaró elemek

Felejtsd el a hirtelen felugró, villogó, becsukhatatlan pop-up ablakokat. Pláne azokat, amik mögött egy soha véget nem érő zene megy. Ezek mind megzavarják a látogatót az információkeresésben, akadályozzák a szabad keresgélésben, elterelik a figyelmét. Google Analytics segítségével tudod ellenőrizni mennyi időt töltenek nálad, mennyien kattintanak el azonnal. A rossz mutatok arra engedhetnek következtetni, hogy a honlapod elavult, nem tudsz választ adni a problémájukra. érthetetlen a menürendszer.

 

  1. Statisztikák hiánya

Fontos,hogy tudd hányan látogatják az oldaladat, mennyi időt töltenek olvasással, milyen témák érdekelték leginkább az olvasókat.

 

  1. Nem tudsz alapmódosításokat elvégezni

Nem arról beszélek, hogy értened kell a programozáshoz, hanem arról, hogy körülményes az oldalad módosítása. Ha régi, elavult rendszer alapjain nyugszik az oldalad, akkor egy egyszerű képfeltöltéshez, cikk megosztáshoz is segítséget kell kérned. Ha modern tartalomkezelő rendszert választasz (például WordPress-t), akkor nem lesz gondot a tartalomgyártással. Ha most azonnal nem tudsz 15 perc alatt egy blog bejegyzést feltenni az oldaladra, akkor az biztosan megújításra szorul.

 

  1. Régen frissült tartalom

Nincs annál kiábrándítóbb, mint azt látni, hogy az utolsó aktivitás, bejegyzés az oldalon (vagy akár a közösségi oldalon) évekkel ezelőtt készült. Ha weboldalt üzemeltetsz, mindig gondolkodj a böngésző fejével: te megbíznál egy ilyen cégben? Ennél már csak az rosszabb, ha a kapcsolat menüpont alatt a megadott telefonszám már nem él, megtelt az e-mail fiókod és visszadobja az érdeklődő üzenetét vagy az adott címen nem talál meg a vásárló.

 

  1. Hibás funkciók

Ha bizonyos részek nem működnek az oldaladon hibás programozás miatt, feltétlenül kérj segítséget. Lehet csak egy kiegészítő telepítésére van szükség, de elképzelhető, hogy az alapokkal van gond.

 

Ha úgy érzed a te weboldalad is megújításra szorul, tedd fel bátran kérdéseidet!
Nézd meg kinek varázsoltunk már szuper weboldalakat: referencia munkáink itt!

 

Ha tetszett ez a cikk kérlek oszd meg másokkal is!