Az új weboldalunk elkészültét vagy a régi újragondolását követően nem dőlhetünk hátra nyugodtan, mert következő lépésként a látogatószerzést kell megvalósítanunk. Nagyon sok eszköz létezik arra, hogy minél több látogatót tereljünk a weboldalunkra. Most összeszedtük a leggyakrabban alkalmazott, hatékony aktív és passzív látogatottság növelési eszközöket. Ezek leginkább ingyenes technikák, mivel egy kezdő vállalkozó csak kisebb pénzösszeget tud online marketingre fordítani.

 

Nulladik lépésként megemlítjük, hogy a weblapkészítés folyamán már lehetőség szerint a keresőoptimalizált weblapkészítés elvét követtük (vagyis követte a megbízott szakértő – a RyckPosternél ez garantáltan így történik). Tehát megadtunk minden olyan fontos adatot a honlapon, amire a Google keresőnek szüksége van (a weboldal és az oldalak címe, meta leírás, képek alt és title értékei).

 

AZ INGYENES LÁTOGATOTTSÁG NÖVELÉSI TECHNIKÁKRÓL

Természetesen túlzás kijelenteni, hogy valami ingyen van és nulla befektetéssel fogunk majd ezreket terelni az oldalunkra, abból pedig vevőt és végső soron bevételt generálni. A tárgyalt ‘ingyenes’ látogatottság növelési módszerek esetén az időnkkel és az energiánkkal fizetünk, mivel megtalálni a megfelelő eszközt és azt hatékonyan alkalmazni nagyon időigényes feladat.

Összehasonlítva a fizetett látogatottság növelési technikákkal elmondhatjuk, hogy az ingyenes eszközök lassabban hozzák az eredményeket.

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy elköltünk 100.000 Ft-ot egy egyhetes Adwords hirdetésre, amivel vásároltunk is kb 1.000 látogatót. És utána mi történik? Azt vesszük észre, hogy hirdetések nélkül senki nem látogatja meg az oldalunkat és pár hónapon belül újra fizetett hirdetésekhez kell folyamodnunk. Tény, hogy az ingyenes technikák eredménye nem 1-2 hét alatt jelentkezik, viszont egy jól átgondolt rendszer tartósan szolgálhatja  a vállalkozást és terelhet akár éveken keresztül érdeklődőket az oldalunkra.

 

Lássuk tehát milyen ingyenes eszközöket használhatunk arra, hogy látogatókat tereljünk az oldalunkra.

 

#Tartalommarketing

Tartalommarketingnek, vagy másik közismert nevén content marketingnek nevezzük azokat a marketing tevékenységeket, amivel valamiféle tartalmat állítunk elő és azt különféle csatornákon publikáljuk.

Az információt sokféleképpen közzétehetjük: hírek, cikkek, videók, infógrafikák, használati utasítások vagy fotók. A tartalommarketing elve, hogy ha magas minőségű, releváns, értékes tartalmat állítunk elő és azzal üzleti eredményeket érünk el.

Ezek az eredmények lehetnek: potenciális ügyfélcsoport figyelmének megszerzése és megtartása, olvasottság növelés, javuló márkahűség, végeredményképpen pedig nyereséges ügyfélinterrakciók.
Ez egy passzív eszköz, hiszen a potenciális látogatók által indított kereséseket nem tudod befolyásolni.

A fentieken túlmenően a tartalom készítés másik nagy előnye, hogy a kereső alkalmazásokban, mint például a Google kereső találati listájában hamarabb jelenik meg a honlapunk, hamarabb találják meg a potenciális érdeklődők.

Ezért amikor tartalmat gyártunk, például cikket írunk, akkor nem csak az olvasó szempontjait kell figyelembe venni, hanem a kereső robotokét is, amelyek megtalálják az oldalunkat.

Fontos, hogy releváns tartalmat állítsunk elő, olyat amivel a vállalkozásunk foglalkozik vagy kapcsolatba hozható.

Azonban tartsuk észben, hogy a tartalommarketingnek a gyümölcsét csak hosszú hónapok után élvezhetjük. Utána viszont egy jól megírt tartalom éveken keresztül generálhat látogatókat.

Természetesen tartalmat generáltatni, íratni is lehet de ezzel már átcsúszunk a fizetős eszközök kategóriájába. Számos ilyen lehetőséget kínálnak az interneten és érdemes is kihasználni, amennyiben mi magunk nem fogalmazunk olyan jól, nem ismerjük a vállalkozáshoz köthető legfontosabb kulcsszavakat, vagy egyszerűen elérkezettnek látjuk az időt arra, hogy szintet lépjünk az online marketing világában.

 

#Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás olyan eszközök alkalmazását jelenti, amellyel a kereső robotok munkáját segítjük abban, hogy hamarabb megtalálják a tartalmainkat, az oldalunkat.

A végeredmény pedig az lesz, hogy az oldalunk előrébb kerül a keresők találati listájában.

Gyakran kapunk olyan ügyfél megkeresést, amiben az áll, hogy ‘szeretnénk a gugliban előrébb kerülni’. Ennek mi mindig nagyon örülünk, hiszen ez egy kis lépés afelé, hogy a vállalkozás jobban láthatóvá váljon.

A leggyakoribb keresőoptimalizálási eszközök: domain név választás, weboldal struktúra, kulcsszavakra épülő tartalom, kulcsszó sűrűség, tartalom logikus felépülése, meta leírások, képek ALT tagjének használata.

Ha érdekel a téma, akkor korábbi cikkünkben itt még olvashatsz róla.

 

#Linképítés

A linképítés lényege, hogy hivatkozásokat szerezzük, amik az oldalunkra mutatnak.

Minél többen hivatkoznak ránk, annál megbízhatóbbnak ítélik az oldalunkat a keresőmotorok, így előrébb kerülünk a kereső oldalak találati listáján.

Azonban bánjunk óvatosan ezzel a módszerrel, mivel az utóbbi években a Google kifejezetten büntet bizonyos, főleg vásárolt linképítési tevékenységeket. További részletek a linképítésről itt elérhetők.

 

#Közösségi média

Készítsünk a vállalkozásunknak céges Facebook, LinkedIn vagy Instagram profilt.

A ‘vagy’ egy lényeges kötőszó, mivel nem minden vállalkozásnak szükséges minden csatornán jelen lennie.

Legfontosabb szabály, hogy olyan profilt és annyit hozz létre, amire rendszeresen tudsz érdekes tartalmat generálni.

Nincs is lelombozóbb, mint azt látni egy céges Facebook oldalon, hogy a legutolsó bejegyzés a múlt évben készült –  de már a múlt hónapban közzé tett poszt is árulkodó és azonnal oldalelhagyáshoz vezet. Publikáljuk itt is a blogban közzétett cikkeket, vezessük át a követőinket a honlapunkra. És vice versa, a weboldalon is legyen link a közösségi média oldalakra.

Legyen élő az oldalad: posztolj, válaszolj a kérdésekre, kezdeményezz beszélgetést. Csatlakozz szakmai csoportokhoz, ahol a tiédhez hasonló vállalkozások vannak, vagy olyan kérések merülnek fel amiben te tudsz segíteni.


#Videók

Akár terméket, akár szolgáltatást kínálsz érdemes megjelenned különböző videó megosztó oldalakon, mint például a Youtube.

A videó megosztó oldalakon szintén nagyon sok felhasználó indít kereséseket, így ha hasznos tartalmat tudunk előállítani, szinte biztos hogy tudunk ingyenes látogatókat szerezni az oldalunkra.

Mondani sem kell, hogy a videókat a Google kereső is indexeli, tehát megint csak hamarabb jelenünk meg a találati listában.

Tölts fel videókat a termékekről (például kozmetikumok használata, háztartási eszközök beüzemelése, leggyakoribb problémák javítása), válaszolja a gyakori kérdésekre, mutasd be egy napodat a cégnél, adj hírt az újdonságokról.

A videók segítenek abban, hogy a felhasználók közelebb érezzék magukat a márkához, a termékhez, szolgáltatáshoz vagy a személyedhez. Ha rendszeresen látnak, ismerőssé válsz nekik, erősödik bennük a bizalom.

 

RÖVIDEN A FIZETŐS ESZKÖZÖKRŐL

Az aktív fizetős eszközök közül ezekkel terelhetsz látogatókat az oldaladra: fizetett Adwords, Facebook hirdetések, egyéb hirdetések, cikk szponzoráció, megjelenés rendezvényeken, kiállításokon.

Összefoglalva elmondható, hogy a tartalom generálás a legfontosabb eszköze a látogatottság növelésnek. Látogatót pedig venni kell: ténylegesen pénzzel vagy ráfordított idővel és befektetett energiával.

 

Ha szeretnéd, hogy segítsünk neked látogatót terelni a weboldaladra, vedd fel velünk a kapcsolatot.
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!