Azon cégek körében, akik erősíteni szeretnék vállalkozásuk online jelenlétét és helyüket a piacon, az egyik leggyakrabban alkalmazott stratégia a tartalom marketing.

De mi is valójában a tartalom marketing?

Ez olyan átgondolt stratégia lépések sorozata, amelynek fő célja, hogy növelje a célközönség bevonódási szintjét, különféle tartalmak (cikk, blog, videó, poszt, hírlevél) segítségével.

Ezen lépések, eszközök egyikeként kerül képbe a hírlevél, amely egy olyan írásos anyagként definiálható, ami releváns híreket, cikkeket, anyagokat, írásokat, publikációkat, újdonságokat tartalmaz – gyakran társítva valamilyen különleges ajánlattal, termék előnnyel. Korábbi cikkünkben kifejtjük miért is olyan jövedelmező ez neked.

Az alábbiakban egy jó hírlevél főbb jellemzőiről fogunk beszélni és elmagyarázzuk, miért olyan fontos és előnyös az üzleti életben. Ha kíváncsi vagy, feltétlenül olvass tovább.

Milyen információt oszthatok meg a követőimmel a hírlevélben?

A hírlevél az úgynevezett „vevő-gondozás”  – angolul lead nutrition -egyik fontos eszköze, mivel lehetővé teszi, hogy a megkapott információ révén a vásárló előrébb lépjen a vásárlási folyamatban. Tegyük fel, hogy a weboldaladon a látogató egy 10%-os kuponért cserébe feliratkozott a hírleveledre. Éppen akkor kezdett el nézelődni lakásfelújítás témában és gyűjtögeti az infókat. Akkor éppen esze ágában nemvolt falfestéket venni, de hát „miért is ne iratkoznék fel, ha kapok 10% kedvezményt a vásárlásból”

Telnek- múlnak a napok, rendületlenül küldöd az előre összeállított hírleveledet, amiben éppen megosztasz egy videót , milyen házi praktikákkal lehet felújítani a lakás unott színeit. Az eddig abszolút hideg hírlevél kontaktod szeme felcsillan – megkapónak találja az email tárgyát- megnézi a videót – már kattint is tovább a webshopba, hogy megszerezze a legújabb tengerkék falfestékét. Érted a folyamatot, ugye? 😊

Ezen felül a hírlevél remek csatornát biztosít hírek terjesztésére, új termékek bemutatására, promóciók, rendezvények előkészítésére.

Ne feledd, hogy nem kell mindig szigorúan valamilyen kampányhoz kapcsolni a hírlevelet. Ha állandóan csak el akarsz adni az emailjeidben, azt hamar kiszagolják a lista tagjai és már iratkoznak is le. Küldj infót a piaci trendekről, oktató anyagokat, termék használatról videók, gyakran ismételt kérdésekre választ, vagy egyszerűen egy story-t magadról.


Miből áll egy jó hírlevél?

1. készíts kiváló minőségű és releváns tartalmat
2. legyen vonzó a hírleveled kinézete, szükség esetén válassz a fizetős elrendezések közül
3. leveled legyen személyre szóló
4. ne vidd túlzásba a gyakoriságot
5. legyen a feladó neve testre szabva
6. mindig mérd az eredményeket
7. tesztelj különböző formátumokat, időpontokat, email címsorokat


Milyen az ideális hírlevél küldési gyakoriság?

A periodikusság a hírlevél egyik fő jellemzője. Más szóval, ha a hírlevél küldés mellett teszed le a voksodat, akkor a rendszeres aktivitást biztosítanod kell.

A rendszeresség a jó ügyfél / leendő ügyfélkapcsolat kialakítását segíti, hiszen amint hozzászokik, hogy minden héten rendszeresen kap tőled levelet, egy idő után keresni, várni fogja azt. De nincs minden vállalkozásra egyformán ráhúzható, megállapítható gyakorisági szám. Ami biztos, hogy minél több ember van a hírlevél listádon, annál egyszerűbb lesz megtalálni, hogy pontosan mikor, mi érdekli őket.

Természetesen ezt a folyamatot automatizálni kell. Ha minden héten pénteken hírlevelet kívánsz kiküldeni, akkor bizony nem ülhetsz készenlétben egész nap a gép előtt. Sőt ! Nem is aznap kell a hírlevél tartalmát megszerkeszteni, hanem bizony jóval előrébb kell gondolkodni.

A szezonalitás itt is fontos, igyekezz jó előre felkelteni az érdeklődést például Valentin nap, Black Friday előtt (attól függően, hogy milyen vállalkozásod van).

 

Hírlevél küldés megvalósítása

A rendszeres hírlevél küldés alapja, egy hírlevél küldő program, amivel automatizálható a levelek kiküldése. Ebből is vannak fizetős és ingyenes verziók. Kezdő hírlevél készítőknek, mi a MailChimp-et ajánjuk.

2.000 feliratkozott ingyenes a használata. Fogd és vidd módszerrel, alap szövegszerkesztő program ismerettel bele lehet vágni a használatába. Hátránya, hogy az ingyenes verzióban nem lehet hosszú automatizmusokat, sorozatokat felépíteni.

Ha komoly hírlevél kampányba vágnál, akkor keresd az ActiveCampaign oldalát.

Szeretnél egy hírlevél feliratkoztató ablakot? Belevágnál a hírlevél küldésbe, ne nem tudod hogy indul el? Keress minket bizalommal és segítünk a megvalósításban.

Ha tetszett ez a cikk kérlek oszd meg másokkal is.