Mi az a Facebook Pixel?

A Facebook Pixel egy ingyenes kód, amelyet a Facebookon hirdető vállalkozások illesztenek be a webhelyükre, hogy nyomon követhessék a webhely látogatóit és tevékenységeiket. A vállalkozások a kapott információt felhasználhatják a meghatározott hirdetések retargetésére, hogy azok a hirdetések csak bizonyos webhely látogatói számára megjelenjenek (olyanoknak, akik már valamilyen érdeklődést mutattak az adott weboldal iránt). Ezzel a technikával a facebookon hirdető vállalkozások hatékonyabb hirdetéseket építhetnek fel, így növelve az értékesítést és a hirdetési költségek magasabb megtérülését.

 

A Facebook pixel kód tulajdonképpen egy láthatatlan matrica, amit a homlokodra ragaszt a rendszer, amikor meglátogatsz egy weboldalt. Onnantól kezdve ez a matrica ott virít rajtad, például hogy téged érdekelnek a motoros fűkaszák. Hidd el, onnantól kezdve csak kerti kisgépek hirdetéseit fogja dobálni a Facebook.

 

Ugye ismerős? Számtalanszor előfordulhatott veled, hogy érdekelt valamilyen termék vagy szolgáltatás, aztán csodák csodájára a Facebook elkezdte eléd tenni ezeket a hirdetéseket. Na, ez többek között a Facebook pixelnek köszönhető.

 

És hogy mi lenne ennél még csodásabb? Ha a te vállakozásod termékeit is az érdeklődők orra elé tenné a Facebook. Nézzük hogyan műküdik és miért is hasznos még a Facebook Pixel.

 

Hogyan működik a Facebook Pixel?

A webhelyeden elhelyezett pixel (képpont, rövid kód) információkat ad a hirdetőnek a látogatók interakciójáról, például a megtekintett oldalakról és az ott tartózkodásuk során elvégzett tevékenységekről (berakott egy terméket a kosárba, kívánság listára vett fel valamit).

 

A Pixel általános információkat nyújt a Facebook marketing és hirdetési szakemberek számára, például a webhely látogatásáról és arról, hogy mit keresnek a látogatók a webhely keresési funkciójának felhasználásával. Jelzi, hogy mikor fejeződött be egy regisztrációt, vagy töltöttek ki valamilyen űrlapot az oldaladon.

 

A hirdetők a Pixel segítségével felmérhetik a webhely látogatóinak szándékát, majd létrehozhatnak hirdetéseket, amelyek kifejezetten hasonló közönség vonzására készülnek a Facebookon (hasonmás közönség) Biztosítják, hogy márkájuk a korábbi látogatók előtt maradjon, vagy újabb okot szolgáltatnak a webhely látogatására. Ezt hívják retargeting-nek.

 

Kinek való a Facebook Pixel?

Szinte minden olyan vállalkozásnak kötelező használni a Facebok Pixelt, aki Facebook hirdetésekre költ, mivel az eszköz segítségével képet kaphat a felhasználók viselkedéséről, érdeklődési köréről. A kapott információk lehetővé teszik, hogy sokkal kimunkáltabb, célirányosabb hirdetéseket hozzanak létre. Így hatékonyabb a Facebook hirdetés, jobbak lesznek a megtérülési ráták és végsősoron növekszik a vállalkozás.

 

Facebook pixel generálása és bekötése

  1. Legyen céges Facebook profilod
  2. Kattints a kis lefelé mutató nyílra és válaszd a ‘hirdetések kezelése’ opciót. Várj türelemmel és az alábbi ‘hirdetés kezelő’ felületet kell kapnod

 

  1. A kinyíló menüből válaszd ki a “Mérés és jelentés” oszlopot. A “Mérés és jelentés” részen látsz egy “Eseménykezelő” feliratot, ami alatt megtalálod a “Képpontokat”.

  1. A képernyő közepén egy zöld „Pixel létrehozása” gomb jelenik meg. Kattintson erre a Pixel létrehozási folyamat elindításához. Megjelenik egy felugró ablak, ahol a rendszer kéri, hogy rendeljen nevet a Pixelhez. Legfeljebb 10 képpontot állíthat be.

 

  1. Ekkor jön a folyamat legfonosabb pillanata, amikor ki kell választani, hogyan fogod beilleszteni a kódot:
  2. a) használd az integrációt (Tag Manager)
  3. b) manuálisan telepítsd a kódot
  4. c) vagy továbbítsd a kódot a fejlesztőnek

 

Javaslatunk, hogy a manulis telepítésd válaszd. Ne ijedj meg, elég kusza kódsorokat fogsz látni. Egyszerűen kattintsd bele és másold ki, aztán:

 

  1. a) Ha DIVI sablont használsz A blog head részéhez hozzáadandó kód” dobozába kell beillesztened
  2. b) bővítménnyel: Az “Insert Header and Footer” nevű bővítménnyel egyszerűen be tudod illeszteni a kódot a weboldaladba. Telepítsd a plugint és weboldalad header részébe kell bemásolnod a kódot.

Összességében elmondhatjuk, hogy minden Facebookon hirdető vállalkozásnak ki kell használni a pixel elhelyezéséből származó adatokat. A Pixel lehetővé teszi, hogy jobb hirdetéseket hozz létre, jobb közönséget találj, végeredményképpen pedig növeld a konverziókat.

 

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!