Mi az a Facebook Pixel?

A Facebook Pixel egy ingyenes kód, amelyet a Facebookon hirdető vállalkozások illesztenek be a webhelyükre, hogy nyomon követhessék a webhely látogatóit és tevékenységeiket. A vállalkozások a kapott információt felhasználhatják a meghatározott hirdetések retargetésére, hogy azok a hirdetések csak bizonyos webhely látogatói számára megjelenjenek (olyanoknak, akik már valamilyen érdeklődést mutattak az adott weboldal iránt). Ezzel a technikával a facebookon hirdető vállalkozások hatékonyabb hirdetéseket építhetnek fel, így növelve az értékesítést és a hirdetési költségek magasabb megtérülését. A Facebook pixel kód tulajdonképpen egy láthatatlan matrica, amit a homlokodra ragaszt a rendszer, amikor meglátogatsz egy weboldalt. Onnantól kezdve ez a matrica ott virít rajtad, például hogy téged érdekelnek a motoros fűkaszák. Hidd el, onnantól kezdve csak kerti kisgépek hirdetéseit fogja dobálni a Facebook.

Ugye ismerős? Számtalanszor előfordulhatott veled, hogy érdekelt valamilyen termék vagy szolgáltatás, aztán csodák csodájára a Facebook elkezdte eléd tenni ezeket a hirdetéseket. Na, ez többek között a Facebook pixelnek köszönhető. És hogy mi lenne ennél még csodásabb? Ha a te vállalkozásod termékeit is az érdeklődők orra elé tenné a Facebook. Nézzük hogyan működik és miért is hasznos még a Facebook Pixel.

Hogyan működik a Facebook Pixel?

A webhelyeden elhelyezett pixel (képpont, rövid kód) információkat ad a hirdetőnek a látogatók interakciójáról, például a megtekintett oldalakról és az ott tartózkodásuk során elvégzett tevékenységekről (berakott egy terméket a kosárba, kívánság listára vett fel valamit). A Pixel általános információkat nyújt a Facebook marketing és hirdetési szakemberek számára, például a webhely látogatásáról és arról, hogy mit keresnek a látogatók a webhely keresési funkciójának felhasználásával. Jelzi, hogy mikor fejeződött be egy regisztráció, vagy töltöttek ki valamilyen űrlapot az oldaladon. A hirdetők a Pixel segítségével felmérhetik a webhely látogatóinak szándékát, majd létrehozhatnak hirdetéseket, amelyek kifejezetten hasonló közönség vonzására készülnek a Facebookon (hasonmás közönség) Biztosítják, hogy márkájuk a korábbi látogatók előtt maradjon, vagy újabb okot szolgáltatnak a webhely látogatására. Ezt hívják retargeting-nek.

Kinek való a Facebook Pixel?

Szinte minden olyan vállalkozásnak kötelező használni a Facebok Pixelt, aki Facebook hirdetésekre költ, mivel az eszköz segítségével képet kaphat a felhasználók viselkedéséről, érdeklődési köréről. A kapott információk lehetővé teszik, hogy sokkal kimunkáltabb, célirányosabb hirdetéseket hozzanak létre. Így hatékonyabb a Facebook hirdetés, jobbak lesznek a megtérülési ráták és végső soron növekszik a vállalkozás.

Facebook pixel generálása és bekötése

1. Legyen céges Facebook profilod

Kattints a kis lefelé mutató nyílra és válaszd a ‘hirdetések kezelése’ opciót. Várj türelemmel és az alábbi ‘hirdetéskezelő’ felületet kell kapnod

3.  A kinyíló menüből válaszd ki a “Mérés és jelentés” oszlopot. A “Mérés és jelentés”
részen látsz egy “Eseménykezelő” feliratot, ami alatt megtalálod a “Képpontokat”.




5.  Ekkor jön a folyamat legfontosabb pillanata, amikor ki kell választani, hogyan
fogod beilleszteni a kódot:

a) használd az integrációt (Tag Manager)
b) manuálisan telepítsd a kódot
c) vagy továbbítsd a kódot a fejlesztőnek

Javaslatunk, hogy a manuális telepítést válaszd. Ne ijedj meg, elég kusza kódsorokat
fogsz látni. Egyszerűen kattintsd bele és másold ki, aztán:

a) Ha DIVI sablont használsz A blog head részéhez hozzáadandó kód” dobozába kell
beillesztened

b) bővítménnyel: Az “Insert Header and Footer” nevű bővítménnyel egyszerűen be
tudod illeszteni a kódot a weboldaladba. Telepítsd a plugint és weboldalad header
részébe kell bemásolnod a kódot.

Összességében elmondhatjuk, hogy minden Facebookon hirdető vállalkozásnak ki
kell használni a pixel elhelyezéséből származó adatokat. A Pixel lehetővé teszi, hogy
jobb hirdetéseket hozz létre, jobb közönséget találj, végeredményképpen pedig növeld
a konverziókat.


Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!