A sikeres weblapkészítés lépései
A sikeres weblapkészítésnek nincsenek iskolaszerűen bemagolható majd visszamondható lépései, de sok-sok év tapasztalata alapján az alábbi folyamat eredményeképpen egy jól működő weboldal hozható létre, megrendelői elégedettség mellett.
Ismerd meg a Ryck Poster munkafolyamatát és mikor elkezdünk együtt dolgozni, már nem lesz olyan idegen a terep.
- Kapcsolatfelvétel
Minden gyümölcsöző partnerkapcsolat az első e-mail vagy telefonváltással kezdődik. Az érdeklődők számára szinte az összes népszerű platformon keresztül elérhető a Ryck Poster, bár igen gyakori, hogy egy céges reggeli vagy rendezvény alatt születik meg a megállapodás.
- Igényfelmérés és ajánlatküldés
Az első alkalommal átbeszéljük, hogy pontosan mire is van szükséged és hogyan tudunk neked segíteni. Egy korábbi cikkünkben már részletesen írtunk arról, hogy miket érdemes átgondolni weboldal készítés előtt, de a teljesség igénye nélkül álljon itt egy lista azokról a témákról amikben meg kell egyeznünk ahhoz, hogy a legmegfelelőbb weblapot készítsük el neked:
- A weboldal célja, célcsoport
- Tárhelyszolgáltató és webmotor kiválasztása
- Dizájn és arculati elemek (kötelező/kerülendő színek, hozott arculati anyag beépítése)
- Szerkezet, navigáció, menüpontok
- Tartalom megírása, képek kiválasztása
- Karbantartás
A részletes ajánlatot az első megbeszélést követően 24 órán belül elküldjük neked és ha elfogadod, akkor már indul is a munka.
- Vázlatkészítés és finomítás
A megadott alapinformációk után mélyebben beleássuk magunkat a struktúra kialakításába. Ez a weboldalra szánt tartalmak, úgymint képek, szöveges tartalom logikus felépítését, rendszerbe szedését jelenti. Kialakítjuk a menürendszert, az aloldalakat, tagoljuk a tartalomtípusokat.
Ezt követően készítünk egy drótvázat, ami egy vizuális útmutató a weboldal grafikai tervének elkészítéséhez. Felrajzoljuk rá az oldal, aloldalak felépítését, főbb gombokat, tartalom megjelenítését.
A weboldalra szánt szöveget, képet, videót (vagyis minden tartalmat) minél hamarabb érdemes a megrendelőnek a rendelkezésünkre bocsátani, mert ezek alapján tudunk elindulni a grafikai tervekkel. A tartalmat a megbízónak kell biztosítania, de a Ryckposter is tud segíteni az alábbiakban:
- webszöveg írás
- szöveg fordítás
- blog cikk írás
- képszerkesztés, fotós keresés, fotó vásárlása fotógyűjteményből
- Kivitelezés
A grafikai tervek elfogadását követően kerül kiosztásra a munka a fejlesztő csapat felé. Általában nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszerrel (WordPress) dolgozunk, de alkalmazkodunk az ügyfél igényekhez. A fejlesztők kiválasztják és konfigurálják a megfelelő honlapmotort, elvégzik az alapbeállításokat és elkészítik a kért funkciókat.
A struktúrát ezt követően elkezdjük feltölteni a már összeállított tartalommal: szövegek, termék leírások, cikkek, videók, képek a helyükre kerülnek. Beállítjuk az alapvető SEO elemeket, kérés esetén elvégezzük a Google térkép, Analitycs összekapcsolást.
Folyamatosan egyeztetünk majd, hogy ha módosítani szeretnél valamin az folyamatában és ne a munka legvégén derüljön ki. Ha jól sikerült az első konzultáció és sikerült a célokat megfogalmazni, akkor talán nincs is szükség változtatásra. Persze kiderülhet közben, hogy szeretnél extra funkciókat például hírlevél küldő program, online chat, közösségi oldalakkal való összekötés. De ezeket is rugalmasan kezeljük és valósítjuk meg.
- Tesztelés és átadás
A puding próbája az evés, a weblapé pedig a tesztelés. A tesztelés során te, mint megrendelő vagy a cég döntéshozói meg tudjátok tekinteni a weblap állapotát még mielőtt az élesben kikerülne a világhálóra. Ekkor még van lehetőség az utolsó simításokat elvégezni, visszajelzéseket adni. A fejlesztők ellenőrzik az összes funkciót, linkek jó helyre vezetnek-e, javítják az esetlegesen felmerült hibákat.
Ellenőrizzük a reszponzivitást vagyis, hogy minden eszközön (telefon, tablet, PC) megfelelően jelenik-e meg a tartalom.
Ha mindent rendben találtál, üzembe helyezzük a weboldalt a tárhelyeden, megadjuk a honlap adminisztrációs felületéhez az információkat és megmutatjuk, hol tudod nyomon követni az oldal látogatottságát, milyen mérőszámokat kell figyelni.
Mivel a weboldal nem egy késztermék, hanem egy folyamatos karbantartást igénylő rendszer, azt frissen kell tartani! Később is fordulhatsz hozzánk segítségért, fejlesztési ötletekkel, esetlegesen felmerült problémákkal. Külön karbantartási csomagot is igényelhetsz, hogy eseti jelleggel vagy akár folyamatosan ellenőrizzük az oldaladat.
Munkánk során törekszünk a legújabb technikák alkalmazására, olyan megoldásokra, amelyek kiállják az idő próbáját. Ha bizonytalan lennél, mi szakmai segítséget nyújtunk neked, bátran mond el mit szeretnél mi pedig igyekszünk azt megvalósítani.
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!
Címkék
Kapcsolódó Cikkek
Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása
Legutóbbi bejegyzések
Kategóriák
- Design (8)
- Email marketing (1)
- Grafikai tervezés (11)
- Hasznos (46)
- Ingyen weboldal (1)
- Keresőoptimalizálás (7)
- Marketing (32)
- SEO (10)
- Social media (11)
- Tárhely (4)
- Uncategorized (1)
- Vállalkozás (13)
- Weblapkészítés (33)
- Webshop (11)
- WordPress (2)